سیدحسن حسینی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان شد

سید حسن حسینی به عنوان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان معارفه شد.

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، اظهار کرد: مهم ترین بخش تولید و کشاورزی، منابع طبیعی است. پروژه‌های ارزشمندی طی سالیان گذشته در آبخیزداری اتفاق افتاده که تاثیرات موثری داشته است و بسیاری از روستا‌ها نیز از آن بهره‌مند شدند.

روح‌الله حسنی با اشاره به حفاظت و حراست از اراضی ملی، تصریح کرد: اگر زمین را به عنوان یک مولفه مهم محسوب کنیم قسمت اعظم این زمین در اختیار منابع طبیعی است و از یک سو نیز باید از ذخایر استراتژیک که شامل آب، جنگل و… می‌شود به نحو احسنت حفاظت کنیم.

وی در ادامه گفت: طبیعی است که مردم انتظاراتی از هر دستگاهی داشته باشند و پاسخگویی به موقع و تعامل مناسب با ارباب رجوع یک وظیفه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان ادامه داد: در حوزه منابع طبیعی اتفاقات خوبی در استان افتاده است. یکی از مسائل مهم و چالش‌های موجود در خصوص آب است.

سید محمد‌ شعاعی با اشاره به اینکه آب مسئله حائز اهمیتی است، بیان کرد: در خصوص چالش‌های آبی استان اتفاقات خوبی افتاده است ولی برای ادامه کار نیازمند اهتمام بیشتر، دقت و نوآوری هستیم. برخی مشکلات آبی با طرح‌های ساده‌ای قابل حل است. طرح‌های با پتانسیل بالا می‌تواند در حل مشکلات آب موثر واقع شوند.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان بیشتر یک استان مرتعی است و با توجه به ظرفیت و تنوع اقلیمی موجود، ظرفیت‌های زیادی در منابع طبیعی و دامپروری داریم، تشریح کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد زمین به یک کالای اقتصادی تبدیل شده است و با این اوصاف حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی کار سخت و دشواری است.

خلیل آقاجانلو با اشاره به اینکه با افزایش قیمت‌هایی که در سنوات گذشته داشته‌ایم باید چاره اندیشی در سطح ملی شود تا هر چه بهتر بتوان از منابع طبیعی حفاظت کرد، اضافه کرد:  باید ساختار حقوقی اداره کل تقویت شود. همچنین یکی از کارهای خوبی که انجام شد رفع تداخل بود که زنجان در این زمینه از استان‌های پیشرو بوده است.

وی افزود: توسعه پوشش گیاهی و توسعه فضای سبز استان از دیگر مسائل مورد توجه است؛ در این زمینه برای اولین بار در استان از صنابع مختلف دعوت شد و خیرین نیز همکاری خوبی داشتند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اهداف و برنامه‌هایی تحولی در دستور کار است که تلاش و یاری مضاعف را می‌طلبد.

سید حسن حسینی خاطرنشان کرد: امیدوارم با یاری همکاران بتوانم وظایف خود را به نحو احسنت انجام بدهم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۳ فوتی در تصادف زنجیر‌ه ای زنجان
خبر قبلی
خط تولید فقر
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست