شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان زنجان هستیم

استاندار زنجان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان زنجان، گفت: در چند روز اخیر با افزایش تجمع ها و سفرهای برون شهری شاهدیم که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزایش یافته است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ فتح اله حقیقی ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: از حدود ۲۰هزار نفری که در استان به مراکز برای تشخیص کرونا مراجعه کرده اند از ۱۵۶ هزار نفر نمونه گیری شده و آزمایش نزدیک به ۳هزار نفر مثبت تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه از اسفند ماه تمام ظرفیت های استان در این راستا بکارگیری شده است، افزود: اقدامات زیادی در این راستا انجام شد تا با این ویروس منحوس مقابله کنیم که بسیار هم موفق عمل کردیم، اما بعد از بازگشایی برخی صنفوف مردم عزیز گمان کردند که همه شرایط عادی شده و دستورالعمل های بهداشتی را کمتر رعایت کردند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هر مکانی و صنفی اگر بخواهد فعالیت خود را آغاز کند باید با نظارت و تایید دانشگاه علوم پزشکی باشد، تاکید کرد: صاحبان صنوف باید تضمین دهند که در حین فعالیت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند که در غیر این صورت آن واحد تعطیل خواهد شد.

وی افزود: دولت در ایام کرونا اقدامات اساسی همچون تامین نیاز کادر درمان، تامین امنیت، ذخیره کالاهای اساسی و همچنین ارائه بسته های معیشتی و تسهیلات برای آسیب دیدگان از کرونا را انجام داده است.

حقیقی یادآور شد: تقاضای ما از مردم این است که شرایط را بیشتر درک کنند و بدانند باید به زندگی با کرونا عادت کنیم و راه در امان ماندن از این ویروس همان رعایت پروتکل های بهداشتی است که اگر اینگونه نباشد آمارها روز به روز افزایش خواهد یافت.

استاندار زنجان تاکید کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و صداوسیما باید استودیو سلامت استان دوباره راه اندازی شود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کودک ۱۰ ساله خدابنده ای در رودخانه کوران غرق شد
خبر قبلی
ورود سامانه بارشی به استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست