1. اخبار استان
  2. شرکت های دانش بنیان زیر چتر حمایتی مدیران زنجان

کد خبر: 26423

استاندار زنجان تاکید کرد:

شرکت های دانش بنیان زیر چتر حمایتی مدیران زنجان

استاندار زنجان با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان برای تولید اشتغال و ثروت در جامعه، خاطر نشان کرد: امسال که با سخنان مقام معظم رهبری و نامگذاری سال، انگیزه فعالیت در حوزه های دانش بنیان افزون تر شده است، ما نیز با تقویت بنیه مالی، اعطای زمین و ارائه آموزش های لازم از این شرکت ها با جدیت حمایت خواهیم کرد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ محسن افشارچی در نشست صمیمی با جمعی از فعالین شرکت های دانش بنیان استان، با اشاره به ضرورت توجه جدی و حمایت از فعالین شرکت های دانش بنیان بویژه در استان زنجان، اظهار داشت: خوشبختانه ساز و کار حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور فراهم شده و با بیان مفاهیمی همچون استارت آپ، پارکهای علم و فناوری، شتاب دهنده ها و …، ادبیات آن در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است ولی این موضوع در استان زنجان نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی به انواع شیوه های حمایت از این شرکت ها اشاره نمود و تصریح داشت: درخصوص حمایت مالی از حوزه دانش بنیان،

ضمن تقویت و بازسازی صندوق توسعه استان که با اعتباری در حدود۳۰ میلیارد تومان شکل می گیرد، می توان برای حمایت مالی از مجموعه های دانش بنیان استان تسهیلاتی در اختیار شرکت ها قرار داد و از سایر بندها و تبصره های قانونی نیز برای حمایت مالی از فعالین عرصه دانش بنیان استفاده خواهیم کرد.

مقام عالی استان افزود: زمینی به مساحت حدود ۷ هکتار نیز برای فعالیت بخش های مرتبط با پارک علم و فناوری استان در نظر گرفته شده که مدل واگذاری آن را پیش بینی کرده ایم و تلاش می کنیم در مدت شش ماه آینده تحقق آن را شاهد باشیم.

مدیر عالی اجرایی استان خاطر نشان کرد: علاوه بر حمایت، هدایت لازم برای بهره مندی از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان نیز باید شکل گیرد تا استان زنجان در سال های آینده بتواند در یک حوزه تخصصی در کشور سرآمد شود.

وی افزود: هدایت به گونه ای است که، حمایت های ویژه ای از شرکت های دانش بنیانی صورت گیرد که بیشتر در استان زنجان جای رشد دارد.

گفتنی است در این جلسه فعالین حوزه دانش بنیان استان به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند و استاندار زنجان نیز با اشاره به اینکه ساز و کار اقتصادی و مدیران فعال مرتبط با موضوع شرکت های دانش بنیان در استان زنجان مستقر شده اند، ابراز امیدواری کرد: نشست با فعالان حوزه دانش بنیان استان برای رفع مشکلات مرتبط با این شرکت ها هر شش ماه یکبار برگزار شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
قایقران زنجانی به کشور آذربایجان مهاجرت کرد
خبر قبلی
 پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی ۳ درصدی ایران در سال ۱۴۰۱
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست