1. اخبار شهرستان
  2. شورای پنجم باید به وظایف خود مطابق قانون عمل کند

کد خبر: 2644

شورای پنجم باید به وظایف خود مطابق قانون عمل کند

شورای پنجم باید به وظایف خود مطابق قانون عمل کند

شهرداری با درآمدهای فعلی قادر به تحقق انتظار شهروندان نیست

 

 

 

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه شهردار باید پاسخگوی تمامی مسائل شهر برای شهروندان باشد، گفت: شورای پنجم باید به وظایف خود مطابق قانون عمل کند و اداره شهر و شهرداری باید به شهردار سپرده شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اسداله درویش‌امیری در آئین تودیع و معارفه شهردار زنجان، با بیان اینکه شهرداری نه کمیته امداد و نه اداره کاریابی است، اظهار کرد: مجوزی جدیدی نیز برای جذب نیروی انسانی در شهرداری نخواهم داد، مگر در شرایطی که نیاز به نیروی متخصص به صورت جدی احساس شود. شهرداری ها به اندازه کافی نیرو دارند و ایجاد شغل از وظایف مسئولان بوده که نباید از طریق شهرداری ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خدمت‌گذاری به مردم و پروژه‌های شهری نباید سیاسی شود، افزود: سرنوشت مردم و مسائل توسعه شهر نباید به بودن و نبودن یک مدیر محدود و گره زده شود.

استاندار زنجان با انتقاد از طولانی شدن برخی پروژه های شهری همچون تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع)، یادآور شد: مردم شهر زنجان از وضعیت فعلی پل سیدالهشداء و تاخیرهای صورت گرفته رضایت ندارند و یکی از عواملی که موجب بروز شرایط فعلی شده تغییرات مداوم مدیریتی بوده که شورای پنجم باید برای یک دوره چهارساله برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه مردم عوارض می دهند تا شهر آباد شود، افزود: هزینه مردم برای داشتن شهری قابل زیست است و باید نحوه هزینه کرد آن و اهداف هزینه ها مشخص و برای مردم بازگو شود و یکی از انتظارات از شهرداری کاهش هزینه های جاری است.

درویش امیری به وضعیت فعالیت کمیسیون ماده ۱۰۰ اشاره کرد و گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ وظیفه جلوگیری از بروز تخلفات و نظم دادن به اصول شهرسازی را دارد که متاسفانه یکی از مسائلی که رنج آور است، اینکه شاهدیم در این کمیسیون مجوز سطح اشغال ۱۰۰ درصدی و عدم تامین پارکینگ داده می شود که این موضوعات موجب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان شهر می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه با هزینه عوارض نمی توان شهر را اداره کرد، افزود: ورود سرمایه گذاران موجب کمک و یاری به مسئولان و شهر می شود و مدیریت شهری باید به دنبال درآمدهای پایدار شهر برای رفع نیازهای بخش های مختلف مردم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر زمینه سازی مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران به پروژه‌های شهری، اظهار کرد: شهرداری با درآمدهای فعلی قادر به تحقق انتظار شهروندان نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده بهینه صورت گیرد که در این راستا باید کمی از تنگ نظری ها خارج شد، چرا که سرمایه گذار برای مشارکت در پروژه به دنبال سودآوری است.

درویش امیری فعالیت مهرانه را سرآمد مشارکت اجتماعی مردم شهر زنجان توصیف کرد و گفت: خیرخواهی، نودوستی، احسان و فداکاری از ویژگی های مردم شهر زنجان بوده و فعالیت مهرانه به عنوان یکی از سرآمدهای این ویژگی های مردم شهر امروز موجب شناسنامه و افتخار استان زنجان و کشور شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر مردم زمینه را برای توسعه و آبادانی شهر مساعد ببیند در کنار مسئولان قرار خواهند گرفت، افزود: در حوزه اجتماعی و فرهنگی ۲۶۸ تشکل مردم نهاد در حوزه های مختلف استان فعالیت دارند و باید از این ظرفیت به خوبی برای توسعه استان و شهر زنحان بهره برد.

وی با بیان اینکه موفقیت شهردار منتخب موفقیت شورای پنجم در شهر زنجان محسوب می شود، افزود: شهر زنجان پیشانی استان بوده و حمایت و همراهی اعضای شورا از شهردار منتخب برای موفقیت وی به معنای موفقیت اعضای شورای شهر خواهد بود.

درویش امیری یکی از بخش‌هایی که موجب خدمت و انجام وظیفه مسئولان را جلب مشارکت‌های مردمی دانست و تاکید کرد: زنجان شهر مشارکت های مردمی بوده و مدیریت شهری باید از ظرفیت بالای مشارکت اجتماعی در شهر زنجان استفاده بهینه کرده و برای توسعه شهر بکارگیری کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مدیریت سنتی در شهرداری زنجان حاکم است
خبر قبلی
حمایت ‌های جدی از حوزه کتاب و کتابخوانی استان صورت گرفته است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست