تا اطلاغ ثانوی؛

صدور هر گونه پروانه شکار و صید در تمامی مناطق آزاد استان ممنوع شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: مطابق با دستور العمل و بخش نامه داخلی سازمان محیط زیست تا اطلاع ثانوی ضمن عدم صدور هرگونه پروانه شکار و صید، مبادرت به شکار در مناطق آزاد استان ممنوع است و با متخلفین در این رابطه برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ اسماعیل قلی زاده با بیان این مطلب، اظهار کر: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان در تمام نقاط تحت مدیریت استان به صورت شبانه حضور داشتند و مناطق را به شدت برای متخلفین شکار وصید ناامن کردند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۶۴ متخلف شکار و صید در زنجان دستگیر شده بود، گفت: در این مدت ۸ لاشه کل وحشی، گراز و خرگوش از متخلفین کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان با اشاره به صید غیر مجاز آبزیان از کشف ۶۰۵ قطعه ماهی رودخانه‌ای و زرد پر خبر داد.  در حوزه شکار وصید پرندگان موفق به کشف لاشه ۲۶ قطعه کبک وکبوتر و زنده گیری ۴۱ قطعه سهره طلایی شدند.

وی همچنین گفت:طی ۶ ماه اول سال نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست ۱۳ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و ۲۹ سلاح شکار غیر مجاز از شکارچیان کشف و ضبط کرده بودند. علاوه بر اسلحه و مهمات مربوطه، تعداد قابل توجهی دوربین، چار پاره، دام پرنده گیری، تور ماهیگیری و سایر ادوات شکار، از متخلفان در زنجان توقیف شده است. همچنین در ۶ ماه نخست امسال ۳۱ فقره آتش سوزی گزارش شده که طی آن ۳۳۱ هکتار از مراتع دچار حریق شدند.

قلی زاده گفت: تخریب محیط زیست جرم محسوب می‌شود و شکارو صید غیر مجاز نوعی تخریب محیط زیست می‌باشد و مامورین یگان حفاظت محیط زیست با دیدن هرگونه تخریب و آسیب به محیط زیست به شدت برابر قانون برخورد خواهند کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شرایط جوی در استان زنجان پایداری خواهد بود
خبر قبلی
پیش‌بینی برداشت ۸۵۰۰ تن شلتوک از شالیزارهای زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست