1. اخبار استان
  2. صنعت نساجی نیازمند حمایت جدی دولت است

کد خبر: 26854

مدیرعامل پوشاک نانو مهیار:

صنعت نساجی نیازمند حمایت جدی دولت است

کمبود نقدینگی، عدم ثبات ارزی، قاچاق از مشکلات صنعت پوشاک و نساجی کشور

مدیرعامل پوشاک نانومهیار با بیان اینکه صنعت نساجی نیازمند حمایت جدی دولت است، گفت: کمبود نقدینگی، عدم ثبات ارزی، قاچاق از مشکلات صنعت پوشاک و نساجی کشور است.

محمود ضرابی در گفت و گو با همدلی زنجان؛ با بیان این مطلب، اظهار کرد: صنعت نساجی و پوشاک نیازمند حمایت دولت و مجموعه دولتمردان است و مشکلات این صنعت به اطلاع نمایندگان مجلس و دولتمردان رسیده است. امیدوارم تا این صنعت به مرحله بحران نرسیده توسط مسئلان مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از مشکلات مهم این صنعت را قاچاق پوشاک به داخل کشور حتی از مبادی رسمی عنوان کرد و افزود: ورود اجناس از مناطق آزاد تجاری به داخل کشور بدون تعرفه گمرکی رقابت در داخل کشور را دچار مشکل کرده و زیان زیادی به تولیدکننده داخلی وارد می کند.

مدیرعامل پوشاک نانومهیار  از لحاظ ارزش و اهمیت در کشور. بخش اشتغالزایی بالایی دارد. صادرات خوبی می توان داشت. ارزش افزوده خوبی دارد. سرمایه اولیه خیلی بالایی نمی خواهد. متاسفانه معضلات زیاد است. نبود نقدینگی. کمبود سرمایه. نبود ثبات ارزی مشکلات جدی تولیدکنندگان است. معافیت گمرکی ماشین آلات و تجهیزات برداشته شده که انگیزه ورود تجهیزات به روز از بین رفته است.

وی با بیان اینکه استان زنجان یکی از قطب های مهم صنعت نساجی در کشور است، تاکید کرد: استان زنجان واحدهای صنعتی مهمی در حوزه نساجی دارد. رتبه دوم این صنعت را دارا بوده و دلیل آن وجود واحدهای مختلف با تجهیزات و دستگاه های روز دنیا است. زنجان ریشه نساجیبالایی مثل برخی شهرهای کشور نداشته اما حضور یک واحد باعث توسعه آن شده و زنجیره آن کم کم ایجاد شده است.

ضرابی یادآور شد: در صنعت نساجی کشور واحدهای بزرگی فعالیت دارند و در استان زنجان نیز صنایع خوب و جوان با ماشین آلات مدرن و پیشرفته فعال هستند. این صنعت اشتغالزایی بالایی دارد و  جزو صنایع پاک محسوب می شود. شاهد حضور واحدهای بزرگ از کشور ترکیه در زنجان نیز هستیم.

مدیرعامل پوشاک نانومهیار  به واحد تولیدی پوشاک مهیار اشاره کرد و گفت: متاسفانه با اینکه این واحد از فناوری نانو در تولیدات خود استفاده می کند اما تمام تلاش ها برای دانش بنیان شدن این واحد بی نتیجه مانده است. برای اخذ مدرک دانش بنیان با کارشناسان غیرمتخصص مواجه شدیم. شاید تمایلی هم ندارند در حوزه نساجی مدرک دانش بنیان بدهند. به تعداد انگشتان دست مجموعه دانش بنیان در کشور نداریم.

وی به صادرات این حوزهاشاره کرد و افزود: واحد تولیدی نانوهیار صادرات داشته و دارد و از سال ۶۹ صادرات به کشورهای مختلف را در سابقه فعالیتی این واحد داریم. جزو صادر کننده برتر استانی و کشوری شده ایم. کارآفرین ملی و صنعتگر ملی نیز هستیم. متاسفانه جوایز صادراتی از سال ۹۰ جمع شد با این حال با همه مشکلات و سختی ها صادرات را ادامه دادیم. هم اکنون بازار روسیه فرصت خوبی برای صادرات صنعت نساجی کشور است.

ضرابی با بیان اینکه یکی از الزام های بیمه ای حق بیمه از ۳۰ درصد به ۱۵ درص برای صنعت نساجی است، اظهار کرد: تاکنون موفق به اجرا شدن این موضوع نشده ایم. کشورهای صاحب نام همچون ترکیه برای حمایت از صنعت نساجی این رویکردهای حمایتی را دارد. پوشاک فرهنگ یک کشور را نشان می دهد و در هر حوزه ای نساجی می تواند خود را نشان دهد. با صنعت پوشاک فرهنگ استان های مختلف نشان داده می شود. با توجه به اینکه ایران یک کشور اسلامی است می توان در حوزه مد اسلامی فعال تر باشد. صنعت نساجی می تواند مدهای اسلامی را ترویج و توسعه دهد. حتی صادرات به کشورهای خارجی داشته باشیم.

مدیرعامل پوشاک نانومهیار مالیات. ورود قاچاق از قسمت های رسمی کشور. بیمه. نبود نقدینگی، نوسانات ارزی و…را از مهم ترین مشکلات فعالان این صنعت برشمرد و تاکیذ کرد: در صادرات صنعت نساجی کشور تضعیف شد ه ایم. باید پوشاک خود را در کشورهای دیگر ارائه کنیم. باید بازارهایی در کشورهای ایتالیا، هلند، ترکیه ایجاد کنیم. این یک هنر است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مدیریت منابع آب مهمترین اولویت برنامه‌های استان زنجان است
خبر قبلی
۴۵ درصد ازدواج ها ناموفق؛ از این هولناک تر سراغ دارید؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست