طرح الگوی کشت از سال زراعی جدید در استان زنجان اجرا می‌شود

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طرح الگوی کشت از سال زراعی جدید در استان زنجان اجرا می‌شود و چند محصول برای این مهم تعیین شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛  روح اله حسنی با بیان اینکه ۱۵ محصول در ۳۳ درصد تولیدات کشاورزی قرار گرفته است، افزود : با اجرای این طرح محصولات مورد نیاز مردم را فراهم و در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وی افزود: بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات یارانه ای به کشاورزانی که طرح الگوی کشت را در زمین‌های زراعی خود رعایت کنند، در نظر گرفته می شود که سهم استان ها مشخص خواهد شد.  مشوق‌های الگوی کشت شامل یارانه کود شیمیایی، یارانه بذر، یارانه تسهیلات اعتباری، کمک‌های فنی و اعتباری، کمک‌های بلاعوض و تخفیفات بیمه‌ای است.

حسنی تاکید کرد: در استان زنجان طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص غلات همچون گندم و جو، حبوبات عدس، لوبیا و نخود و نباتات علوفه‌ای هم تعیین شده است. همچنین دانه‌های روغنی و کلزا، و دانه‌های گیاهی و سبزی جات هم در این طرح برنامه ریزی شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: استفاده از ارقام متحمل به کم آبی و خشکی، تغییر الگوی کشت‌های بهاره، اجرای طرح‌های کشاورزی حفاظتی، توسعه روش‌های آبیاری مدرن، توسعه کشت‌های نشایی از اقدامات جهاد کشاورزی در خصوص اجرای الگوی کشت با بهره‌وری آب است.

بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی کمک یارانه‌ای ۴۰ هزار میلیارد تومانی به کشاورزانی که طرح الگوی کشت را در زمین‌های زراعی خود رعایت کنند، در نظر گرفته شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱۲۵۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری و دهیاری های استان زنجان واریز شد
خبر قبلی
فیلم: سرنوشت ندا بیات چه بود؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست