طرح تقویت توانمندسازی زنان روستایی برای تولید و عرضه صنایع دستی در استان زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی در تولید و عرضه صنایع دستی به گردشگران از برنامه‌هایی است که قابلیت اجرایی شدن در زنجان را دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ امیرارجمند با اشاره به این مطلب، اظهار کرد: «طرح توانمندسازی زنان روستایی استان در تولید و عرضه صنایع دستی به گردشگران از برنامه‌هایی است که قابلیت اجرایی شدن در این استان را دارد. تمرکز اصلی این طرح بر فروش صنایع دستی تولیدات روستایی است.»

وی افزود: «در روستاها  به دلیل نبود دانش کافی در زمینه های مختلف از جمله فروش، قیمت گزاری، اصالت طرح این زنان در این زمینه در موارد بسیاری بستر مناسب برای فروش محصولات فراهم نمیگردد و بنابراین در این طرح با در نظر گرفتن این مهم به توانمند سازی زنان در این زمینه کمک خواهد شد. زنان و به ویژه زنان روستایی در حفظ، ماندگاری و رونق صنایع دستی استان زنجان نقش قابل توجهی داشته‌اند و نقش به سزایی در حفظ اصالت، هویت، باورها و ارزش‌ها و بافت سنتی استان زنجان ایفا می‌کنند.» 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان یادآور شد: آموزش های بدیع، نو و کارآفرینانه به زنان روستایی در عرصه صنایع دستی، ایجاد تسهیالت برای راه اندازی کارگاه ها و انجمن های فعال فرهنگی و هنری، احیا طرح ها و نقوش سنتی فرش های منطقه ای مورد تاکید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطر نشان کرد: در روستاهای این استان، زمینه های بالقوه و قابل توجهی مانند جاذبه های طبیعی، تاریخی و قابلیت های انسانی( تولید صنایع دستی، فراورده های خانگی و ارگانیک) برای توسعه کارآفرینی وجود دارد.اگر شرایط اشتغال پایدار برای جوامع روستایی فراهم شود، هیچگاه شاهد مهاجرت جوانان از روستا به شهر‌ها نخواهیم بود و باعث رشد و توسعه‌ی اقتصادی است.

وی افزود: برنامه کارآفرینی این زنان در حوزه قالی بافی،گلیم بافی، پلاس بافی، جوراب بافی  و … موجب توسعه اقتصاد روستایی شده و تاکنون تا حدود هشتاد درصد در توسعه و گسترش صنایع دستی روستایی در این استان نقش ایفا نموده است.

ارجمند تاکید کرد: شناخت عوامل مؤثر در طراحی و تولید صنایع دستی می تواند در تبیین طراحی های اشتغال و کارآفرینی با استفاده از جنبه ها و ظرفیتهای گوناگون صنایع دستی بسیار مفید باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
 داستانک رابطه خودروسازها و دلالان !
خبر قبلی
اوقات شرعی زنجان/ ۶ خرداد ۹۹
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست