1. اخبار استان
  2. طرح مجتمع گردشگری سد گلابر اجرایی می شود

کد خبر: 16129

طرح مجتمع گردشگری سد گلابر اجرایی می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از اجرای فاز طرح اول گردشگری سد گلابر خبر داد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ امیر ارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: وجود سد و دریاچه پهناور آن در نزدیکی روستای گلابر زمینه مساعدی برای توسعه گردشگری فراهم کرده است. با توجه به تخصیص اندک از آب سد برای مصارف کشاورزی و صنعت و همچنین تملک اراضی برای مجتمع گردشگری، بهره برداری از مخزن سد و تاسیسات پایین دست سد برای فعالیت های گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در طرح گردشگری تهیه شده دو بخش اصلی پیشنهاده شده است. یک کاربری های گردشگری با محوریت اکوتوریسم (بوم گردی، طبیعت گردی، روستاگردی) و کارآفرینی برای ساکنین منطقه و کاربری های مدرن با جذابیت های خلاقانه و قابل رقابت با سایر مجموعه های تفریحی و توریستی در استان های مجاور استان زنجان است.

ارجمند گفت: در هر دو کاربری موضوع اشتغال افراد محلی در همسایگی محدوده طرح مورد تاکید قرار گرفته است. ظرفیت تاسیسات اقامتی و خدمات وابسته به آن مانند ویلاها و سوئیت های اقامتی، مهمانسرا و سالن پذیرایی، ساختمان های اداری و خدماتی، غارهای طبیعی و باغ میوه در محوطه پایین دست سد اجرای فاز نخست طرح توسعه گردشگری در محدوده سد را به خوبی امکانپذیر می کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: فاز نخست طرح توسعه گردشگری شامل، ده سوئیت آماده با لوازم و تجهیزات کامل و مهمانسرا، چهار باب ساختمان ویلایی دو طبقه هر کدام حدود  ۱۰۰متر مربع، دو باب ساختمان ویلایی، چهار واحد سوله بزرگ با مساحت نزدیک به  ۱۵۰۰مترمربع، سالن پذیرایی بزرگ با آشپزخانه و سرویس کامل، یک باب ساختمان نگهبانی در محل ورودی کمپ با مساحت حدود  ۴۰مترمربع، دو دهنه غار هر کدام به مساحت  ۴۰مترمربع۵، یک قطعه باغ مثمر به مساحت  ۳هکتار می­ باشد.

وی افزود: می بایست فعالیت هایی را در طرح توسعه گردشگری گنجانید که در فصل زمستان نیز کاربرد داشته باشد و با تغییر فصل دچار رکود شدید نشود. ورزش های سالنی، استخر سرپوشیده، پارک درمان سنتی و اسلامی و … از کاربری هایی است که در فصل سرد نیز می توانند کاربرد داشته باشند. پیش بینی مکان های برگزاری سمینار ها و جشنواره ها و سالن های همایش و هتل و … می توانند جذابیت های مقطعی ایجاد نمایند.

 سد مخزنی گلابر در مسیر جاده زنجان- بیجار و در فاصله ۵۰کیلومتری جنوب شهر زنجان بزرگترین سد استان زنجان است که با حجم مخزن ۱۱۰میلیون متر مکعبی برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی و صنعت ساخته شده و از سال ۱۳۹۲به بهره برداری رسیده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آسمانی صاف برای اغلب مناطق استان زنجان
خبر قبلی
 آیا میتوان گفت سهام غنوش(نوش مازندران) و کفپارس(فرآورده های نسوز پارس) حبابی هستند؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست