1. اجتماعی
  2. فاز ۳ مرمت مسجد میرازیی نجفی زنجان به اتمام رسید

کد خبر: 12403

فاز ۳ مرمت مسجد میرازیی نجفی زنجان به اتمام رسید

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: فاز سه مرمت مسجد میرزایی نجفی بازار زنجان به اتمام رسید.

به گزارش همدلی‌‌زنجان”؛ امیر ارجمند با بیان این مطلب، اظهار کرد: تاکنون در پایان فاز سه مرمت مسجد میرزایی نجفی، کف سازی و سنگ فرش صحن مسجد با سنگ تراورتن، سبک سازی و عایق بندی قسمت هایی از بام مسجد، مرمت دو آب انبار مسجد و دو حجره تخریب شده آن انجام شده است.

او ادامه داد: از دیگر کارهای صورت گرفته در این پروژه می توان به ناکشی دیوار ضلع جنوبی مسجد ، اصلاح سیستم فاضلاب سرویس های بهداشتی مسجد، اصلاح دریچه های نورگیر مسجد، اجرای بلوکاژ در کف آب انبار جهت پیشگیری از نفوذ رطوبت به بنا و سنگ فرش دو حجره و آب انبار با سنگ تراورتن اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مرمت یک بنای تاریخی همواره ادامه دارد، اظهار کرد: مرمت یک امر مستمر است، مرمت یک بنای تاریخی هیچ گاه پایان نمی پذیرد و برای محافظت و نگهداری از آن باید ادامه داشته باشد.

او در خصوص آب انبار ضلع غربی مسجد عنوان کرد: در زیر زمین شبستان ضلع غربی مسجد، آب انباری پیدا شد که در گذشته بخاطر تعمیرات کور شده بود. این آب انبار به راسته اصلی بازار راه دارد که ورودی آن به راسته اصلی در سنوات گذشته واگذار شده است. این آب انبار از طریق پله ها به قنات دسترسی داشته و از آب انبار ضلع شرقی قدمت بیشتری دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه مسجد میرزایی نجفی در گذشته به مسجد مسگرها و آهنگرها معروف بوده در خصوص تاریخچه این مسجد گفت: این مسجد به سبک مساجد چهل ستونی یا شبستانی ساخته شده است و که دو شبستان آن در ضلع های جنوبی و غربی صحن مسجد قرار دارد .

گفتنی است مسجد میرزایی نجفی به شماره ۲۹۹۷۲ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بارش‌های خفیف تا متوسط در استان/ وضعیت جاده های زنجان
خبر قبلی
اعضای بدن شهروند ۵۲ساله زنجانی به بیماران زندگی دوباره بخشید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست