1. اخبار استان
  2. فیلم: پیاده راه زنجان متولی ندارد

کد خبر: 26402

فیلم: پیاده راه زنجان متولی ندارد

تحقق پیاده راه در قلب شهر زنجان اتفاق خوب و قابل تحسینی بود که شهرداری که بانی آن بود به عاقبت خوبی نائل نشد! حال میراث باقی مانده در قلب بافت مرکزی شهر با سومدیریت همراه است.

به گزارش همدلی زنجان، توسعه محورهای پیاده زنجان در مرکز شهر زنجان طی سال های گذشته و شورای چهارم قوت گرفت و همزمان با اجرای طرح و پروژه بزرگ و مهم سبزه میدان رنگ و بوی واقعیت گرفت و حتی قرار است محورهای آن توسعه یابند. آنچه در شهرهای موفق کشور شاهد آن هستیم، همچون رشت که هرچند در درون شهر رشت ظرفیت گردشگری خاصی نیست اما ایجاد فضاهای شهری پیاده موجب جاذب جمعیت، فضای مکث و تعاملات اجتماعی شده که حاصل آن حضور گردشگران است.

زنجان با اینکه در مرکز شهر ظرفیت های گردشگری مهمی دارد اما هنوز طرحی که عملیاتی شود و منجر به توسعه شاخص های معماری و شهرسازی شده و حاصل آن حضور و ماندگاری گردشگران باشد محقق نشده است. امروز یک محور پیاده از سبزه میدان به میدان انقلاب منتهی می شود که مدیریت همین یک محور با نواقص زیادی همراه است.

با اینکه در سال های اخیر بارها در خصوص داشتن یک برنامه توسط شورا و شهرداری جهت مدیریت مناسب آن سخن گفته شد اما تاکنون نتیجه ای نداشته است. نگاه به پیاده راه زنجان نگاه معماران و شهرسازانه موثری نیست. پیاده راه زنجان سیما و منظر جذابی ندارد. فضاهای مکث جذاب ندارد. حتی چند صندلی چوبی که جذابیت بصری داشت با تعدادی صندلی فلزی سخت! عوض شده اند!

مشخص نیست صندلی ها قبلی کجا رفته اند! پیاده راه طرح نورپردازی ندارد! فارغ از تمام این مسائل فنی ابتدایی ترین انتظارات از آن که همان حضور پیاده است! تحت شعاع حضور خودرو، موتورسیکلت و… است!

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فعالیت ادارات زنجان یکم و پنجم اردیبهشت با تأخیر آغاز می‌شود
خبر قبلی
وقوع ۲ قتل و دستگیری قاتلان در کمتر از ۲۴ ساعت در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست