1. اخبار استان
  2. قضاوت نکنیم و حکم ندهیم…! ما مقصریم!

کد خبر: 12756

قضاوت نکنیم و حکم ندهیم…! ما مقصریم!

یک انتقاد نیز به قوه قضائیه و مسئولان حوزه قضایی استان وارد است، اینکه چرا شفاف در خصوص تخلفات افرادی که در سال جاری بازداشت شدند با مردم و رسانه ها صحبت نمی شود و جزئیات مسائل همیشه پنهان است!

سال جاری، رخدادهای عجیب و بعضا بسیار تلخی در تحولات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور و استان زنجان بوده است و شاید تاریخ معاصر و مردم کشور و استان زنجان این روزها را خوب در حافظه ذخیره کنند.

به گزارش همدلی زنجان؛ تحولات در راس قوه قضائیه موجب رویکرد جدید و نوین در رخدادهای سیاسی و اقتصادی کشور شد که هر روز اخبار جدیدی از مبارزه با فساد در کشور و استان زنجان شنیده شد تا ایستگاه قوه قضائیه به مدیریت شهری رسید. ایستگاهی که یک توقف هم در زنجان داشت و اخبار این روزها مورد حیرت توده مردم شده است.

حال که اخباری از بازداشت موقت شهردار و عضو شورای اسلامی شهر زنجان رسانه ای شده هجمه نظرات، قضاوت ها و تهمت ها در فضای مجازی استان شدت قابل توجهی یافته اما صد تاسف بر اینکه در این فضا شاهد تامل و تحلیل های کارشناسی و آگاهانه که همواره برای روشن گری و پیدا کردن مسیر درست نیاز است، مشاهده نمی شود.

در روزهای گذشته یکی از رسانه های استان از تاثیر و اهمیت رسانه ها بر انتخاب درست برای انتخابات گزارشی نگارش کرد. همانطور که امروز اهل رسانه منصف بر آن معتقدند، رسانه های استان و حتی کشور تاثیرگذاری خوبی برای هدایت آگانه افکار عمومی ندارند و وابستگی رسانه ها نیز میل حرکت درست و اصولی آن ها را گرفته است.

فردای روزی که خبر احضار شهردار و عضو شورا و سایرین به مرجع قضایی، شاهد بودیم برخی رسانه ها با استقبال پرشور به این خبر رفتند و در دفاع از این استقبال مدعی شدند که برای برخورد با فساد باید ذوق داشت! هرچند فراموش کردند که گناهکار اصلی و اول این باخت خود این رسانه ها هستند.

در سال جاری در خصوص بازداشتی ها چند مورد مستقیم به انتخاب مردم زنجان باز می گردد. انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتخاب اعضای شورا مستقیم به آرای مردم این استان به ویژه مرکز استان مربوط است. حال که انتخاب مردم با این انحراف همراه بوده، رسانه ها، کارشناسان، نخبگان، معتمدان و تمامی افراد آگاه و توانمند چه سهمی از این اشتباه دارند؟

حال که بازداشت یا احضاری برای برخی از افراد انجام شده، چرا باید در پستوی فضای مجازی به تسویه حساب های شخصی و جناحی و گروهی فکر کرد و با ذوق و شوق بدون توجه به رسالت حرفه ای دنبال آب و تاب دادن فضای فعلی بود. اینکه قوه قضائیه اطلاعاتی دارد که دادستان به عنوان مدعی العموم حکم به احضار و بازداشت موقت می دهد، یعنی حکم قطعی؟

هرچند تا همینجای کار نیز ادله ای برای مدعی العموم برای بازداشت و…. وجود دارد که صد تاسف برای تمامی زنجانی ها دارد! اما حقیرانه شادی و پای کوبی کردن نشان از عقب ماندگی برخی نخبگانی دارد که صرفا مدعی بوده و رویکردهای آن ها ضد توسعه است.

از همین امروز نیز برای آگاهی مردم جهت انتخاب درست دست به کار شویم دیر است! امروز سرمایه اجتماعی در کشور به شدت تنزل یافته و ترمیم آن بسیار دشوار است.

یک انتقاد نیز به قوه قضائیه و مسئولان حوزه قضایی استان وارد است، اینکه چرا شفاف در خصوص تخلفات افرادی که در سال جاری بازداشت شدند با مردم و رسانه ها صحبت نمی شود و جزئیات مسائل پنهان است!

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان مه آلود با بارش‌های پراکنده
خبر قبلی
چند کلمه حرف حساب درباره تحریم‌ها
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست