1. اخبار استان
  2. مبارزه با سن مادر در اراضی زراعی استان زنجان

کد خبر: 21529

مبارزه با سن مادر در اراضی زراعی استان زنجان

مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: مبارزه با پوره‌های سن گندم در اغلب مناطق زودکاشت استان آغاز شده و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی به منظور بازدید و راهنمایی و اطلاع رسانی به کشاورزان در کلیه مناطق استان بطور مستمر  حضور دارند و در خصوص تعیین تراکم جمعیت آفت و شناسایی مناطق آلوده و اعلام زمان مبارزه و رعایت اصول صحیح سمپاشی مزارع علیه پوره‌های آفت سن توصیه های لازم را انجام می دهند.
به گزارش همدلی‌زنجان؛ نبی اله بختکی اظهار کرد: در تعدادی از شهرستان‌ها کانون بسیج مهندسین استان همکاری خوبی در این زمینه دارند و با توجه به اهمیت زمان مناسب سمپاشی در امرکنترل آفت و جلوگیری از سن زدگی دانه‌های گندم ضروری است در مناطق گرمسیری و زودکاشت گندم که مزارع در مرحله خوشه و سنبله؛ دانه بندی و پرشدن دانه می‌باشد و تراکم جمعیت آفت به حد قابل مبارزه شیمیایی رسیده است با رعایت اصول صحیح انجام عملیات سمپاشی؛ هرچه سریعتر و در زمان مناسب اقدام شود.
وی ادامه داد:در غیر اینصورت پس از سپری شدن زمان مناسب مبارزه و ایجاد خسارت آفت به محصول انجام سمپاشی مزارع بیهوده خواهد بود.
مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:عملیات سمپاشی مزارع علیه پوره‌های سن گندم بتدریج از مناطق هراکشت و زودرس به مناطق دیررس و کوهستانی ادامه خواهد داشت باید بطور مستمر و به ترتیب عملیات مبارزه شیمیایی با دقت و سرعت انجام بشود تا آسیبی به محصول گندم بهره برداران ایجاد شود..
نوزادان (پوره های) سن گندم باظهور خوشه و سنبله گندم با تغذیه از شیره دانه‌های گندم موجب کاهش چشمگیر کمیت و کیفیت محصول شده و مراکز خرید گندم وشرکت غله از خرید دانه‌های بیش از ۲ درصد سن زدگی خودداری می‌کنند و یا در صورت خرید آن شامل جریمه خواهد شد.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بیش از ۳۷ درصد منازل مسکونی روستایی ماهنشان غیر مقاوم است
خبر قبلی
منتظر اتفاق بزرگ در ارزهای دیجیتال باشید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست