محصولات تولیدی مجتمع راشا کاسپین ایرانیان به ۳۳ کشور صادر شده است

مدیر کل استاندارد استان زنجان با اشاره به اینکه محصولات تولیدی مجتمع راشا کاسپین ایرانیان به ۳۳ کشور صادر شده است، گفت: این مجتمع استانداردهای سخت گیرانه ای در ابتدای ورود مواد اولیه به خطوط تولید دارد که بسیار ارزنده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ داریوش اشکانی پور با حضور در مجتمع راشا کاسپین ایرانیان با مدیران این شرکت دیدار و در جلسه مشترک با بیان اینکه به عنوان یک ایرانی افتخار می کنم چنین واحدهایی در کشور فعالیت دارند، اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی فعالیت ارگانیک دارند و فضا مساعد باشد رشد می کنند که راشا یکی از این واحدها است. این مجتمع تولیدی نگاه صادراتی دارد و رویکرد آن صرفا نگاه به بازار داخل نیست که این بسیار ارزشمند است. تجهیزات و ماشین آلات خوبی استقرار دارند.

وی با بیان اینکه زنجان، استان بی نظیری است، افزود: استان زنجان ظرفیت های اقتصادی زیادی از جهات مختلف داشته و موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد. فاصله مناسبی با استان های همجوار دارد و زمینه برای توسعه در این استان زیاد است. این استان ارتفاع مناسبی از سطح دریا دارد که برای دامداری و مرتع داری بسیار مناسب است و همچنین مردم مستعدی دارد.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه برند یک سمبل مهم است، اظهار کرد: نشان استاندارد نشان هویت و برند هرمجموعه ای است. در سطح دنیا شاهدیم واحدهای تولیدی دارای خط تولیدی متشکل از نرم افزاری و سخت افزارهای مختلفی هستند که به صورت مونتاژ در کنار هم محصولاتی را تولید می کنند اما از یک استاندارد مورد قبول تبعیت می کنند. یکی از شاخص های توسعه یافتگی هر شهری میزان استاندارد آن است.

وی با بیان اینکه تولید کاغذ به صورت بازیافت که در این واحد انجام می شود، نقش اساسی در احیای منابع طبیعی دارد، اظهار کرد: جنگل های تالش برای همه دنیا بوده و پروتکل های محیط زیست جهانی هستند. فعالیت این واحد موجب حفظ جنگل های کشور همچون تالش و… می شود که بسیار ارزشمند است.

اشکانی با بیان اینکه ۳۳ هزار استاندارد ملی در کشور وجود دارد، افزود: این استانداردهای وحی منزل نیستند و برای محصولات محتلف تدوین شده اند. این استانداردها باعث می شود هرفردی با هر شرایطی برای تولید هر محصولی نتواند اقدام کند.

یکی از علت های تاسیس مجتمع راشا کاسپین ایرانیان احیای جنگل های کشور بوده است

مدیر پروژه مجتمع راشا کاسپین ایرانیان در این جلسه با بیان اینکه ۲۹ سال در صنعت تولید کاغذ فعالیت دارم، گفت: شرکت راشا کاسپین ایرانیان یک صنعت بازیافتی در حوزه تولید کاغذ است که موفق شده استانداردهای لازم را نیز کسب کند که اخذ این استاندارد برای شرکت دارای زحمات زیادی بوده است.

علیرضا رضویان با بیان اینکه این صنعت منافاتی با محیط زیست ندارد و برای توسعه منابع احداث می شود، اظهار کرد: در کارخانه چوکا تالش مسئولیت داشتم و سال ها کار کردم. در این واحد تولیدی برای تولید کاغذ میلیون ها درخت باید قطع می شد. یکی از علت های تاسیس مجتمع راشا کاسپین ایرانیان احیای جنگل های کشور بوده است. برای تولید کاغذ در صنایع کاغذسازی کشور درختان زیادی از جنگل های کشور بریده می شوند و این موضوع یک عارضه زیست محیطی و ضربه به تنفس جنگل ها و محیط زیست جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع راشا کاسپین ایرانیان در مقایسه با واحدهای تولیدی دیگر تولیدکاغذ کشور نه تنها برای محیط زیست آسیبی ندارد بلکه به دلیل بازیافت و عدم قطع هیچ درختی صنعت دوستدار محیط زیست محسوب می شود، تاکید کرد: امروز واحدهای بزرگ تولید کاغذ کشور درختان جنگل های بزرگ کشور را برای تولیدات خود استفاده می کنند.

مدیر پروژه مجتمع راشا کاسپین ایرانیان به اهمیت موضوع استاندارد در تولید محصولات اشاره کرد و گفت: در کنار استاندارد بودن احساس امنیت را ایجاد می کند و همه دنبال کسب اصالت استاندارد هستند. هر مشتری برای خرید هرمحصولی ابتدا به استاندارد آن توجه می کند و انسان هر چیزی که می خواهد استفاده کند ابتدا به علامت استاندارد آن توجه می کند.

وی به فعالیت مجتمع راشا کاسپین ایرانیان اشاره کرد و یادآور شد: این مجتمع تولیدی امروز به ۳۳ کشور دنیا صادرات دارد. از چین تا اروپا محصولات کاغذ تولیدی صادر می شود. نکته مهم اینکه همین کشورها تجهیزات به روز مجتمع راشا کاسپین را تامین کرده اند اما خود وارد کننده محصولات تولیدی آن هستند.

رضویان با تاکید بر اینکه این مجتمع از انواع کاغذ و کارتن باطله برای تولید محصولات نهایی خود استفاده می کند، اظهار کرد: برای تولید یک تن کاغذ باید ۱۰۰ مترمکعب آب استفاده کرد که این موضوع در شفارود جاری است اما میزان مصرف مجتمع راشا کاسپین ایرانیان هفت مترمکعب است. در استفاده از سایر منابع انرژی نیز مجتمع راشا کاسپین ایرانیان مصرف بهینه دارد و دلیل عمده آن استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدیریت بهینه منابع انرژی است.

مدیر پروژه مجتمع راشا کاسپین ایرانیان با بیان اینکه ماشین آلات و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مستقر در مجتمع دارای استانداردهای جهانی هستند و از برندهای معتبر دنیا تامین شده اند، خاطرنشان کرد: از اینرو محصولات تولیدی دارای رقابت در عرصه های جهانی بوده و نیاز بازار کشور در تامین کاغذ را پوشش داده و به بازارهای جهانی نیز صادر می شود. محصولات تولیدی این مجتمع همچنینن موجب جلوگیری از خروج ۱۰۰ میلیون دلار ارز از کشور برای واردات کاغذ بسته بندی شده است.

وی با بیان اینکه چنین سطحی از تکنولوژی در این مجتمع در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: سرعت تامین نیاز مشتری در این مجتمع بسیار بالا است. تولید و بارگیری محصولات در کم ترین زمین انجام می شود که کم تر از ۲۴ ساعت است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آیا به حل بحران آب در بودجه ۱۴۰۱ توجه شده است؟
خبر قبلی
کاهش ۵۰ میلیون مترمکعبی آب سدهای استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست