1. اجتماعی
  2. مدرسه‌ای که در زنجان بمباران شد/دوم بهمن‌ماه سال ۶۵

کد خبر: 13166

مدرسه‌ای که در زنجان بمباران شد/دوم بهمن‌ماه سال ۶۵

دوم بهمن‌ماه سال ۶۵ در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر در زنجان، دو فروند هواپیمای میگ، مدرسه راهنمایی دخترانه نواب صفوی را مورد هدف قرار داد
به گزارش همدلی زنجان؛ بمباران هواپیماهای عراق که ۲ بهمن ۶۵ در کوچه‌ بینش محله‌ زینبیه در سرچشمه‌ زنجان اتفاق افتاد به شهادت ۱۳ نفر از دانش ‌آموزان مدارس پسرانه‌ ۲۲ بهمن و دخترانه نواب صفوی و زخمی شدن ۲۱ دانش‌ آموز منجر شد.

بمب‌ها به آزمایشگاه مدرسه اصابت کرد. دود ناشی از سوختن مواد شیمیایی آزمایشگاه سبب شده بود تا همه بچه‌ها سیاه شده و قابل شناسایی نبودند و هنگامی که اولیا به دنبال فرزندان آمدند، انگار گوشه‌ای از روز قیامت را مشاهده کردیم.

بمباران شهر زنجان در مقطع زمانی بود که نیروهای زنجان رشادت ها و دلاوری های فراوانی در جبهه ها از خود نشان دادند و از نیروهای مطرح و موثر به حساب می آمدند.

خصوصا بعد از عملیات بزرگ والفجر۸ که با غواصی و عبور از اروند رود و در عملیات کربلای ۵ با شکستن خطوط مقدم دشمن در شلمچه حماسه آفریدند، در صفحات تاریخ دفاع مقدس خوب درخشیدند و نقش ماندگاری از مردم استان زنجان در دفاع از کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران بر جای گذاشتند.

به همین دلیل دشمن برای انتقام گیری در ۵ مرحله به بمباران شهر زنجان پرداخت که موجب به شهادت رسیدن۶۱ نفر از مردم بی دفاع زنجان شد.

نقاط بمباران شده شهر زنجان (مدرسه بینش- پشت ساختمان مخابرات( کوچه ولایی)- زینبیه- اطراف مسجد دستغیب- خیابان شوقی(ابتدای خیابان جاوید) بودند که توسط هواپیماهای دشمن متجاوز مورد هدف قرارگرفت و۳۳ زن و کودک و ۲۸ نفر مرد به شهادت رسیدند. در حالیکه هیچ واکنشی از سوی مجامع جهانی و سازمانهای مدافع حقوق بشر به این جنایت صورت نگرفت.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بارش ها در استان زنجان ادامه می‌یابد
خبر قبلی
افزایش ۵۵ درصدی حجم مخزن سد تهم زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست