مسئولان فکری به حال روشنایی راه های مواصلاتی زنجان بکنید

امروز توسعه بدون راه بی معنی و ابتر است. عصر ارتباطات هرچند تمام وجوه توسعه را در فضای وب متمرکز کرده است، اما راه و حمل و نقل جاده ای یکی از محوری ترین زیرساخت ها و پیش نیازهای توسعه اقتصادی در جوامعه محسوب می شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ زنجان در شراط فعل به نسبت سهم جمعیتی خود از بزرگراه های کشور سهم ندارد! همانطور که مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز گفت، زنجان امروز در حوزه راه یک چالش و کمبود دارد و آن حوزه راه های بزرگ راهی است. هرچند بیات منش نگفت که در کدام محورها زنجان نیازمند توسعه بزرگراهی است، اما آنچه مبرهن است زنجان نیازمند توسعه بزرگ راه در محورهای شمال و جنوب است.

راه های ارتباطی استان زنجان با استان های شمال کشور، شمالغرب، جنوب و جنوب شرق و غرب رضایت بخش نیست. در این محورها زنجان راه های ضعیفی دارد و حتی بعضا یک راه اصلی نیز ندارد. هرچند پروژه های خوبی در سال های گذشته تعریف شده اما به اندازه پیشرفت آن ها کند است که فراموش می شود اصلا راهی بوده یا نبوده است!

در همین راستا یکی از مخاطبان همدلی زنجان متنی ارسال کرده که قابل توجه است. در این متن آمده است ؛

وجدان های بیدار، چاره اندیشی کنید

امروزه توسعه بطور زنجیره وار به هم وصل بوده وکم کاری و یا فعال بودن برخی حوزه ها با سرنوشت توسعه یک شهر گره خورده اند یکی از آن حوزه ها وجود راه‌هایی که است که دارای شاخص های استاندارد بعنوان یکی از عوامل توسعه یافتگی و مکانیزم سرمایه گذاری درمنظر سرمایه گذاران می باشد شاخصی که هنوز شهرما زنجان از آن رنج میبرد.

باید بگویم نگاه نقادانه به معنای چشم پوشی از خدمات صورت گرفته نیست ولی عدم وجود راه‌های استاندارد رنج آور و تاسف بار است.
امروز توسعه مرد عمل میخواهد و تفکر استراتژیک؛ وگرنه بیان کلمات ناب پشت تریبون ها و بیان جملات وجدآور و آرمان گرایانه و رقص کلمات در جملات و نوشته ها در عصرارتباطات جایی ندارد.

به طور نمونه جاده زنجان به سلطانیه که در دست احداث می باشد را در نظر بگیریم حدفاصل میدان بسیج تا پلیس راه زنجان از طریق جدول؛ حد فاصل پلیس راه تا مقابل سرب و روی از طریق گاردریل و از آن به بعد حدود ۵۰۰متر نیز طریق استوانه های جداکننده متمایز شده‌اند!
بله توسعه خوب است ولی اگر قرار باشد توسعه باعث به هم خوردن قاعده قبلی شود و آن را به عنوان سکوی پرتاپ در کارنامه مدیریتی خود ثبت نمایند؛ توسعه نیابد بهتر است …. این حقیر کارشناس نیستم ولی اگر به مراکز استانهای همجوار گذری داشته باشیم می بینیم چه جاده و چه اتوبان از شاخص توسعه یافتگی برخوردارند.

بطوری که چه جاده و چه اتوبانش از طریق جداکننده های بتنی که بطور منظم قرار گرفته اند؛ جدا شده و حتی دارای روشنایی در تمامی مسیر می‌باشند. ولی شهر زنجان بعلت بی مسئولیتی و عدم تعهد عده ای هنوز در این حوزه اندر خم یک کوچه است!

چگونه است که شهرما زنجان قطب برق کشور است ولی بی‌بهره از آن ؟؟ آیا گذشت بیش از ۳۰ سال برای روشنایی یک اتوبان زمانی کمی است؟ اگر در هرسال چند کیلومتر مبادرت به این امر شده بود الان تمام مسیرهای استان دارای روشنایی بود.
آیا مسئولانی که آمدند و رفتند و این شهر را بعنوان پایلوت تجربه اندوزی مدیریتی خود قرار دادند تا بحال علت عدم رغبت سرمایه گذاری دراین شهر را کنکاش کردند یا فقط پشت میز نشینی را تنها راه حل مشکلات این شهر دانستند.
چرا درلاین جنوبی اتوبان حدفاصل زنجان تا صایین قلعه فاقد مجتمع رفاهی است ؟؟؟؟ چرا بنده و همه همشهریان زنجانی این موضوع را دریافته ایم ولی مسئولی که متولی کنکاش ک علت یابی آن است هنوز واقف به این موضوع نیست و یا اگر هم باشد اقدامی جهت توسعه این امر صورت نمی گیرد اگر صورت میگیرد حداقل ما درظاهر چیزی نمی بینیم
یا ما عینک بدبینی زده ایم یا مسئولین عینک خوش بینی…!

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فضای مجازی به زندگی واقعی خط می‌دهد
خبر قبلی
آیت الله هاشمی شاهرودی درگذشت
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست