1. اجتماعی
  2. مستاجرم! چهارنفریم! ممنون میشم خرید کنید!

کد خبر: 11418

مستاجرم! چهارنفریم! ممنون میشم خرید کنید!

اگر فراقت کردیم که از مسابقه مالی با بقیه دوستان، آشنایان، فامیل و… در بیایم کمی از اخلاقمان هزینه کنیم و کار اخلاقی بکنیم….

همدلی‌زنجان« ممنون میشم خرید کنید، به علت گرانی و… چهار نفر هستیم.. مستاجر …»

این کلمات دل هر شهروندی رو به درد میاره، هرچند اگه با این شرایط اقتصادی کشور شنیدن برخی از این کلمات دیگه این روزها برامون خیلی عادی شده، اما هنوز دردآوره…

واقعا صنعتی شدن و حرکت به سمت مدرنیته چه بلایی سر زندگی ما زنجانی ها آورده..! البته مدرن شدن به معنی بی رحم شدن نیست، اما فعلا در برخی موارد این بی رحمی یکی از ویژگی های جامعه به ظاهر مدرن ما شده که البته تکلیفمون بین سنت و مدرن هم مشخص نیست.

دشواری زندگی خیلی سرمون رو شلوغ کرده و تجملات و مسابقه مالی نسبت به همدیگه باعث شده چشم هامون ضعیف بشه و اعتقادهامون کم رنگ و حس انسان دوستیمون بیرنگ!

این روزها آدم ها فقط دنبال سبقت گرفتن از هم هستند، سبقت خرید خونه آنچنانی، سبقت پست و مقام، سبقت خریدن خودرو خارجی، سبقت …. این سبقت ها آخر آخر آخر قطعا به قبرستون بالا و پایین و یا مزاری که خارج شهر ساخته شده ختم میشه! اما ظاهرا خیلی ها یادشون نیست.

به این موضوع فکر کردیم که وقتی از ساعت های ابتدایی روز بیداریم تا انتهای شب، به غیر از پول در آوردن و مسابقه دادن های مالی با بقیه، به فکر نو‌دوستی، گرفتن دستی، احسان کار خیری، خیر رسوندن به شهر و عموم همشهریان و دلسوزی به غیر از خودمون هم باشیم؟

خیلی دیده شده افرادی که دوست دارند به فقرا کمک کنند، کمک کردن به فقرا از دید اون ها دادن چند هزار تومن به متکدیانی است که به عیان گدایی می کنند، اما از نظر این همشهریان نیازمند کسی نیست که به خاطر حفظ آبرو گدایی نمیکنه، اما یک بساط کوچکی رو در یک گوشه ای راه انداخته تا یک لقمه نون حلال برای خانوادش ببره…!

وقتی می بینیم یه مردی دخترشو ابزار پول در آوردن تو خیابان های زنجان کرده ازش دفاع میکنیم! میگیم نیازمنده و مجبور! اما نمیگیم عاقبت اون دختر چی میشه! نمیگیم پس مرد جوانی که غم در چهره اش نقش بسته و در یک تابلو نوشته مستاجرم! چهارنفریم! ممنون میشم خرید کنید! نیاز داره!

در شرایط فعلی جامعه ما خیلی از مردم در آستانه الحاق با متکدیانی هستند که به عیان از مردم شهر پول دریافت می کنند و هنور برخی به خاطر آبرو و حفظ کرامت انسانی به خودشون این اجازه رو ندادند. اگر فراقت کردیم که از مسابقه مالی با بقیه دوستان، آشنایان، فامیل و… در بیایم کمی از اخلاقمان هزینه کنیم و کار اخلاقی بکنیم….

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۵ نکته درباره دستگیری روح الله زم: خوشحالی و نگرانی اپوزیسیون
خبر قبلی
کشت ۱۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی طارم به محصول سیر
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست