مشارکت مردم در تحقق برنامه های شهرداری زنجان مهم است

شهردار زنجان با اشاره به اینکه شهر زنجان به عنوان مرکز استان باید در بخش های مختلف از وضعیت قابل قبولی برخوردار باشد، گفت: متاسفانه مسائل اقتصادی و مشارکت کمرنگ مردم بر اجرا و تحقق برنامه های شهرداری زنجان سایه افکنده است.
مسیح اله معصومافزود: بر اساس استاندارد اعلام شده بودجه شهرداری ها به ازای هر نفر یک میلیون تومان است که با احتساب این رقم مجموع اعتبار سالانه شهرداری زنجان باید ۴۳۰ میلیارد تومان باشد که در واقعیت کمتر از میزان یاد شده است.
وی اظهار داشت: طی سال گذشته و با تلاش انجام گرفته بودجه شهرداری زنجان به ۳۰۰ میلیار تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه ۵۰ درصد افزایش داشت اما با استاندارد مورد نظر فاصله دارد.
شهردار زنجان ادامه داد: طبق آمار اعلام شده طی سال گذشته ۲۵ درصد شهروندان زنجانی نسبت به تعهدات خود در پرداخت عوارضی، نوسازی و دیگر خدمات ارائه شده مشارکت داشتند که رقم بسیار کمی را نشان می دهد که خود در عدم تحقق بودجه شهرداری بسیار اثر گذار است.
معصومی اظهار داشت: متاسفانه وجود دیدگاههای حزبی و حتی انفرادی موجب شده آنگونه که باید و شاید نگاه بلند مدت نسبت به توسعه شهری در زنجان حاکم نباشد و این موضوع خود آفت مهم محسوب می شود.
وی بیان کرد: کارشناسان معتقدند که نگاههای کوتاه مدت در مدیریت شهری زنجان نتیجه ندارد بلکه رویکرد بلند مدت می تواند نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه سوابق گذشته از عمر کوتاه مدیریت شهری زنجان حکایت دارد، ادامه داد: برخی ها تصور می کنند تغییرات پی درپی مدیریت شهری می تواند تحولاتی شگرف را در اجرای طرح های مختلف شهری ایجا کند که در عمل چنین چیزی امکان پذیر نیست.
وی بیان کرد: به عنوان نمونه مدیریت شهری اصفهان به مدت ۱۲ سال ثابت ماند و این موضوع به نوبه خود به پیشبرد بهتر برنامه ها و اجرای طرح های متعدد منجر شد در حالی که این وضعیت در شهر زنجان همواره دچار تلاطم بوده است.
معصومی افزود: از طرفی بروکراسی اداری، ملاحضه کاری و عدم ریسک پذیری مدیران در اجرای طرح ها مشکلاتی را در روند اجرای پروژه های شهری زنجان ایجاد کرده و به این موضوع نیز باید توجه داشت.
وی بیان کرد: اجرا و تکمیل یک پروژه نمی تواند به رضایت ۱۰۰ درصدی عموم منجر شود و در این میان نیز می تواند نارضایتی هم باشد، که امری طبیعی است.
معصومی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری منوط به ارائه برنامه بلند مدت بوده در حالی که برخی تصور می کنند این روند باید قائم به شخص باشد، که چندان صحیح نیست

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۷۹ تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان زنجان قلع و قمع شد
خبر قبلی
مسئولین باید در صف اول جنگ اقتصادی باشند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست