مطالعات تقاطع غیرهمسطح گلشهر برای ۱۰ سال آتی پیش‌بینی شده است

مطالعات تقاطع غیرهمسطح گلشهر برای ۱۰ سال آتی پیش‌بینی شده است

آغاز عملیات اجرایی کمربندی شمالی زنجان فعلا میسر نیست

 

 

 

 

 

عضو شورای اسلامی شهر زنجان به مطالعات و محاسبات ترافیکی صورت گرفته برای تقاطع گلشهر کاظمیه زنجان اشاره کرد و گفت: مطابق با مجاسبات و برآوردهای صورت گرفته این پل برای ۱۰ سال آتی کاملا پاسخ و بوده و حجم ترافیکی در منطقه نیز مطابق پیش بینی ها بعد از ۱۰ سال کاهشی خواهد بود.

حمید رضا حمیدی در گفت‌و‌گو با “همدلی‌زنجان”؛ در پاسخ به این سوال که بعد از بارگذاری جمعیتی طی ۱۰ تا ۲۰ سال آتی در منطقه گلشهر، آیا این طرح با شرایط تعریف شده پاسخ تسهیل ترافیکی را خواهد داد، اظهار کرد: برای ساخت این پل یک سازه ساده و کاربردی در دستور کار قرار گرفت که تمام جهات گردشی در آن پیش بینی شود که چند جهت را نتوانستیم در آن محقق کنیم که گردش شرق به جنوب و شمال به جنوب در آن برقرار نیست. برای انجام این گردش ها از دوربرگردان در فاصله ۸۰۰ متری پل استفاده شده است.

وی با بیان اینکه برآورد صورت گرفته برای تردد در جهت شمال –جنوب برای ۱۰ سال آینده ۴۰۰ خودرو در ساعت است، افزود: تقاضای گردش از شرق به جنوب نیز ۸۰۰ خودرو در ساعت خواهد بود که سرجمع یک هزار و ۲۰۰ خودرو خواهد بود که کاملا ن نیاز ۱۰ سال آتی را پاسخ خواهد داد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه تا ۱۰ سال آینده ممکن است افزایش ترافیک داشته باشیم؛ خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنم ترافیک بعد از ۱۰ در منطقه کم‌تر شود و با وجود سیستم های جدید حمل و نقل شاهد کاهش بار ترافیکی در منطقه باشیم.

وی با بیان اینکه وقتی یک طرحی قرار است اجرا شود، محدودیت های محل اجرا و منبع مالی موجب می شود که انتظارات ۱۰۰ درصد برآورد نشود، گفت: هرچند برخی دسترسی ها که عنوان شد در پل محقق نشد اما دسترسی های اصلی را خواهیم داشت. همچنین محل فرود پل در سمت شرق به شیب منتهی می شود که باید این شیب اصلاح شود. این اصلاح موجب دخالت در تاسیسات زیربنایی می شود که موجب افزایش هزینه و زمان نیز خواهد شد.

حمیدی در پاسخ به این سوال که برنامه شورا برای اجرای کمربندی شمالی و تاثیر آن در تسهیل ترافیکی شهر زنجان نیز پاسخ داد: در ابتدا نظر شورا بر این بود که کمربندی شمالی را اجرایی کنیم دیگر شاید نیاز به اجرای تقاطع نباشد. جلسات مشترک با راه و شهرسازی برگزار شد و هماهنگی لازم صورت گرفت. کمربندی در طرح تفصیلی جزو معابر محسوب می شود که اگر خارج محدوده باشد راه و شهرسازی می تواند متولی باشد و از اعتبارات ملی برای اجرای آن استفاده کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه اجرای این کمربندی در دست مطالعه است، افزود: مشاور طرح جامع در حال بررسی موضوع بوده و محل عبور کمربندی بررسی شد و نقاط در حال پیش بینی است. به دلیل وجود برخی مشکلات همچون معارضات و … به این زودی اجرایی کردن آن میسر نیست؛ به همین دلیل به سراغ احداث پل رفتیم اما اگر کمربندی نیز اجرایی شود کمک زیادی خواهد کرد.

وی در خطوط طرح قبلی تقاطع گلشهر نیز گفت: طرح قبلی دارای طراحی معماری خوبی بود اما به دلیل اینکه شیب منطقه موافق با سمت پل و جهت پل بود طول رمپ زیاد می شد. وقتی این طول زیاد شود، برخی دسترسی ها از بین می رود و هزینه افزایش و زیبایی پل کاهش می یابد. طول رمپ در طرح قبل ۴۰۰ متر دیده شده بود که در اجرا به یک کیلومتر می رسید و طرح پیاده شده در اجرا مطابق با طرح روی کاغذ نمی شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آموزش و پرورش فرسوده؛ گل بود به سبزه آراسته شد!
خبر قبلی
روز “دوچرخه‌سواری” به ثبت جهانی رسید
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست