منطقه ویژه اقتصادی زنجان زمینه ساز تولید کالا‌های صادراتی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی زنجان گفت: راه اندازی این منطقه ویژه با مزیت‌هایی که دارد، زمینه تولید کالا‌های رقابتی و صادراتی را در استان فراهم می‌کند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ ثقفی  در دیدار با رییس کل دادگستری استان زنجان، اظهار کرد: مناطق ویژه اقتصادی، چون از حقوق و عوارض گمرکی معاف هستند قیمت تولید کالا‌ها در آن‌ها مناسبتر است و معمولا قیمت تمام شده تولید در آن‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد نسبت به بیرون، پایی نتر خواهد بود، از این رو تولیدات آن‌ها امکان رقابت پذیری بیشتری دارند. 

وی بر ضرورت تقویت تولید کالا‌های رقابتی و صادراتی تاکید کرد و ادامه داد: تأسیس منطقه ویژه اقتصادی، زمینه این موضوع را فراهم می‌کند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت منطقه ویژه اقتصادی زنجان با بیان اینکه تاکنون چندین شرکت و واحد تولیدی از داخل و خارج استان متقاضی استقرار در منطقه ویژه اقتصادی زنجان شده اند، گفت: عملیات لکه گذاری برای استقرار صنایع با ملاحظات محیط زیستی در این محدوده در حال انجام است.

حجت الاسلام فرجی برحق رییس کل دادگستری استان زنجان نیز در این دیدار بر لزوم حل مسایل حقوقی مربوط به اراضی محدوده منطقه ویژه اقتصادی زنجان از طریق توافق و مصالحه تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی استان پشتیبان توسعه و رونق تولید و اشتغال در استان است.

منطقه ویژه اقتصادی زنجان که هزار و ۳۰۰ هکتار است و عملیات احداث زیرساخت‌های آن در دستور کار قرار دارد، در مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردیبهشت ۱۴۰۰ تصویب شد و زنجان پس از ۱۵ سال انتظار به جرگه استان‌های دارای منطقه ویژه اقتصادی پیوست.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سرمایه گذاری در بخش های ورزشی بیش از گذشته ضروری است
خبر قبلی
۲۵۰۰ خانوار مددجو امسال خودکفا می شوند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست