نخستین مرکز رشد تجاری کشور در استان زنجان راه اندازی می شود

نخستین مرکز رشد تجاری کشور در استان زنجان راه اندازی می شود

توان تجاری استان زنجان در مسیر توسعه

 

 

 

 

 

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه از سال گذشته برای افزایش توان تجاری استان زنجان برنامه ریزی لازم صورت گرفته است، گفت: در این راستا  نخستین مرکز رشد تجاری کشور در استان زنجان راه اندازی می شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ غلامحسین جمیلی در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه کمبودهایی در این بخش برای استان زنجان طی سالیان گذشته احساس شده است، اظهار کرد: دوره های آموزشی در این راستا برنامه ریزی و عملیاتی شده و دوره آموزشی سفیران تجاری برگزار و راه اندازی مرکز رشد تجاری برایند این اقدامات بوده است.

وی راه ندازی این مرکز رشد تجاری را موجب ایجاد زمینه حضور افراد و مجموعه ها نوپا در حوزه تجارت استان عنوان کرد و افزود: این افراد و مجموعه ها باید در راستای توسعه حجم تجارت خارجی استان تلاش کرده و واحدهای تولیدی استان که دارای کالاهای صادراتی هستند به بازارهای جهانی متصل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تلاش داریم سالانه حداقل ۱۰ تاجر حقیقی و حقوقی را به تجار استان اضافه کنیم، یادآور شد: باید فاز به فاز شاخص های توسعه تجارت جهانی استان تقویت شود و میزان ارزش صادرات استان ارتقا یابد.

وی از راه اندازی آزمایشی سامانه پایش وعده های مسئولان در استان خبر داد و گفت: این سامانه وعده های مسئولان را پایش و پیگیری خواهد کرد و صرفا پیگری و مطالبه آنچه مدیران به آن تعهد کرده اند را برعهده خواهد داشت.

جمیلی به مشکلات واحدهای سرب و روی زنجان در شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: در گروه بندی صورت گرفته توسط دولت برای ورود کالاهای وارداتی به کشور مواد اولیه مربوط به صنعت سرب و روی جزو کالاهای ممنوعه بوده و این در حالی است که این صنعت طی سال های گذشته با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کرده است. همچنین به بهانه تنظیم بازار صادرات روی ممنوع و سپس محدود شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان در پاسخ به این سوال که در جلسه ای عنوان کرده دستگاه های اجرایی استان مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را اجرایی نمی کند، اظهار کرد: این موضوع رو تکذیب میکنم؛ این سخن از زبان بنده جاری نشده است، اینکه مصوبات اجرایی می شود یا خیر مربوط به مسائل و ارتباطات دستگاه ها با سازمان های مرکزی آن ها است که بعضا شاهدیم سازمان مرکزی پاسخ منفی به استعلام دستکاه می دهد.

وی در خصوص مسائل مطرح شده مربوط به انتخابات و اینکه عنوان می شود کارت های بازرگانی وجود دارد که زمان انتخابات فعال می شود، پاسخ داد: روند برگزاری انتخابات در اتاق های بازرگانی مشخص و شفاف بوده و در انتخابات گذشته به صورت الکترونیکی و با ضبط ویدئویی تمام روندها و رویکردهای برگزاری همراه بوده است و امکان بروز تخلف در شرایط فعلی برای انتخابات غیرممکن است.

جمیلی با بیان اینکه مطالعات برند شهری زنجان در چند فاز انجام شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل برخی تغییرات در تیم مطالعاتی و همچنین مسئولان استانی روند مطالعات کند شده که امیدواریم با انجام تغییرات لازم در شورای مشورتی این روند ادامه داشته باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
⁠⁠آینده تبلیغات
خبر قبلی
جلب تمایل بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های نیمه‌تمام در استان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست