طی مردادماه سال جاری؛

نرخ تورم خوراکی‌های و آشامیدنی‌ها در استان زنجان ۷۴ درصد شد

در مرداد ماه ١۴٠١ شاخص کل قیمت مصرف کننده برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به عدد ۵١۴,٢ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می‌­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ مرکزی با ٣.۵ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ آذربایجان غربی با ٠.۶ درصد است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ نرخ تورم خانوار استان زنجان منتهی به مردادماه سال جاری ۴۲.۵ درصد بوده است.  این نرخ در کشور ۴۱.۵ درصد بوده است. زنجان استان ۱۶ کشور در بالاترین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مردادماه است. نرخ تورم خانوار شهری زنجان ۴۲.۳ درصد برآورد شده و نرخ تورم خانوار روستایی نیز ۴۳.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم ماهانه استان زنجان در مردادماه یک درصد بوده، نرخ تورم نقطه ای ۴۶.۶ درصد و نرخ تورم ۱۲ ماهه ۴۶.۶ درصد که در تورم خوراکی ها و آشامیدنی ها و دخانیات نرخ تورم ماهانه ۳ دهم درصد، نقطه ای ۷۳.۱ درصد و ۱۲ ماهه ۵۶.۷ درصد برآورد شده است. نرخ تورم ماهانه این بخش در کشور ۱.۵ درصد، نقطه ای ۸۰.۲ درصد و ۱۲ ماهه ۵۷.۲ درصد بوده است.

نرخ تورم  خوراکی های و آشامیدنی ها در استان زنجان طی مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد بوده است. این میزان در کشور ۸۱.۲ درصد بوده است. نرخ تورم پوشاک و کفش ۳۹.۶ درصد در استان زنجان و در کشور ۴۸.۶ درصد، بهداشت و درمان در استان زنجان ۳۱.۲ درصد در کشور ۳۹.۶ درصد، آموزش ۳۵.۵ درصد در استان زنجان و ۳۳.۳ درصد در کشور بوده است.

اما تورم سالانه خوراکی ها و آشامیدنی ها در استان زنجان ۵۷.۳ درصد و در کشور ۵۷.۴ درصد بوده است. پوشاک و کفش در استان ۵۶.۲ درصد در کشور ۴۸.۳ درصد، بهداشت و درمان در استان زنجان ۳۱.۹ درصد، در کشور ۳۵.۵ درصد، آموزش در استان ۲۸.۶ درصد و در کشور ۲۷.۸ درصد بوده است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۵٢,٢ درصد می­‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­‌های آذربایجان غربی، اردبیل و کرمان (۶٠.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان  (۴۵.٨ درصد) است.

 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١۴٠١ برای خانوارهای کشور به عدد ۴١,۵ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (۴٧.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (٣۶.۶ درصد) است.

خانوارهای شهری

در مرداد ماه ١۴٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩۵) به ۵٠۴,٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٠ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان مرکزی  با ٣.٧ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­های‌ آذربایجان غربی، بوشهر و زنجان با ١.٠ درصد است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۵١,١ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل (۵٩.٧درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (۴۴.٩ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١۴٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ۴٠,٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان مازندران (۴۶.۶ درصد) و  کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣۵.٧ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در مرداد ماه ١۴٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩۵) به  ۵۶٧,١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٧ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ مازندران با ٣.٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قزوین با ٠.٣ درصد می­باشد. در این ماه استان زنجان با تورم ماهانه صفر درصد و استان آذربایجان غربی با تورم ماهانه ٠.٣- درصد مواجه بوده است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۵٨,۴ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ کرمان (۶٨.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان یزد (۴٩.٩ درصد) است.نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١۴٠١ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴۴.۴ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد (۵٠.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌ همدان (٣۶.۴درصد) است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فراتر از برجام
خبر قبلی
توازن و محرومیت‌زدایی رویکرد پروژه های هفته دولت است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست