1. اخبار شهرستان
  2. نمایش آئینی ردای سرخ‌خورشید در زنجان اجرا می‌شود

کد خبر: 6847

نمایش آئینی ردای سرخ‌خورشید در زنجان اجرا می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با بیان اینکه به مناسبت دهه پایانی ماه صفر  نمایش آئینی “ردای سرخ خورشید” در زنجان به روی صحنه میرود، گفت: این نمایش سه روایت از واقعه کربلا وشهادت امام رضا (ع)را به نمایش خواهند گذاشت.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مریم شعبانی در نشست خبری مشترک با شهردار زنجان در حاشیه برگزاری نمایشگاه آبان تا آبان، اظهار کرد: به دلیل استقبال مناسب شهروندان ازاجرای این نمایش طی سال‌های گذشته و پیگیری‌ها و درخواست‌های مکرر شهروندان اجرای این نمایش را در زنجان برای سال جاری نیز برنامه ریزی شده است.
وی از اجرای این نمایش آیینی درروزهای پانزدهم تا هفدهم آبان ماه در سالن ورزشی مادران و کودکان واقع در اراضی پایین کوه خبر دادو افزود: این نمایش توسط گروه هنری سادیار به کارگردانی کوروش خزایی اصل و با هنرمندی ۷۰بازیگر و ۱۵ نفر عوامل  موسیقی و فنی به صورت میم (بدون کلام) و با تلفیق صوت و نور همراه با روایت مرثیه سرایی به اجرای نمایش خواهند پرداخت .
وی هدف از تهیه و اجرای نمایش ردای سرخ خورشید را لزوم توجه به مبحث تعزیه و به روز کردن هنر ملی و مذهبی تعزیه در جامعه و ایجاد فرصت مناسب برای خانواده‌ها برای بهره‌ گیری هرچه بهتر از پیام‌ های وقایع زندگی ائمه معصومین (ع)  در قالب هنر نمایشی فاخر اعلام کرد.
وی در پایان از همکاری و مشارکت ،معاونت اجتماعی سپاه انصارالمهدی استان ، فرماندهی انتظامی استان، ارشاد اسلامی.میراث فرهنگی و گردشگری،اداره ورزش  جوانان و خانواده بزرگ شهرداری  تشکر کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان فاقد پروژه زیر۵۰ درصدی پیشرفت فیزیکی است
خبر قبلی
تداوم عرضه گوشت گرم و منجمد با نرخ مصوب در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست