1. اجتماعی
  2. نگاهی به جایگاه امیر مرزبان، مشاور استاندار زنجان

کد خبر: 19438

نگاهی به جایگاه امیر مرزبان، مشاور استاندار زنجان

با ورود فتح اله حقیقی به عنوان استاندار زنجان به ساختمان استانداری زنجان، یک جوان اراکی به نام “نکویی” نیز وی را همراهی می کرد. نکویی کارمند قراردادی شهرداری اراک بود و ظاهرا رابطه بسیار نزدیکی به فتح اله حقیقی داشت. فتح اله حقیقی از همان روز ابتدا به حوزه روابط عمومی و بدنه ای که اسداله درویش امیری، استاندار وقت تحویلش داده بود روی خوشی نشان نداد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ حسن مظفری، مدیرکل آموزش و پرورش فعلی استان زنجان، در آن موقع مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان بود. حقیقی از همان ابتدا نکویی را مامور رصد فضای مجازی و مدیریت امور رسانه ای کرده بود و ظاهرا اعتماد کاملی به مدیران وقت نداشت! در آن مقطع حضور نکویی به حدی پررنگ شده بود که رسانه ها و افکار عمومی معتقد بودند حقیقی وی را به سمت سرپرستی اداره کل روابط عمومی استانداری منصوب می کند! هرچند که بررسی ها گویای این واقعیت بود که وی نیروی قراردادی شهرداری است و زمینه قانونی نیز برای این مهم ندارد.

یازدهم دی ماه سال ۹۷ کانال منتصب به استانداری زنجان خبر انتصاب امیر مرزبان به عنوان مدیرکل حوزه استاندار را منتشر کرد. هرچند سابقه این خبر در سایت رسمی استانداری و سایر سایت های رسمی یافت نمی شود! اما امیر مرزبان که از دوستان مورد اعتماد فتح اله حقیقی بود، تبدیل به نزدیک ترین فرد به استاندار زنجان در ساختمان استانداری شد.

همزمان با این رخدادها نکویی از زنجان رفت اما کمکش به فتح اله حقیقی قطع نشد. وی از اراک با فتح اله حقیقی ارتباط داشته و دارد و برخی از مسائل رسانه ای را با وی به بحث و تبادل نظر می گذارد. در غیاب نکویی، امیر مرزبان برخلاف سایر مدیران کل حوزه استانداران سابق زنجان، جایگاه ویژه ای نزد استاندار داشت و مشاور وی نیز بود.

وی در ۱۹ خرداد سال ۹۸ نیز یک حکم دیگر گرفت و آن سرپرستی معاونت جدید توسعه مدیریت و منابع انسانی بود. طی این حکم از سوی استاندار زنجان، امیر مرزبان بعنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری زنجان منصوب شد.
حال با گذشت بیش از دو سال از حضور امیر مرزبان در استان زنجان بسیاری معتقدند وی یکی از ذی نفوذترین افراد و نزدیک ترین فرد به استاندار زنجان است و حتی بسیاری از تصمیمات را راهبری و مدیریت می کند. در خصوص نقش وی در استانداری و مدیریت کارهای استاندار کار به جایی رسید که شایعه شد گوشی استاندار مدام در دست وی بوده و او پاسخ افرادی را که به استاندار پیام می دهند را می دهد!
برخی نیز می گویند اگر میخواهید به خود استاندار پیام بدهید بعد از ساعت ۱۱ شب پیام دهید! در سال جاری استانداری زنجان رتبه ۲۷ استانداری های کشور در شاخص های عمومی و اختصاصی را کسب کرد. بسیاری از مردم عادی فکر کردند این رتبه استان زنجان در کشور است! در حالی که این موضوع مربوط به عملکرد استانداری در ارزیابی وزارت کشور در شاخص های عمومی و تخصصی بود.
برخی معتقدند نقش مدیرکل حوزه در کسب این رتبه حائز اهمیت است. چرا که تبیین و توسعه شاخص های عمومی و اختصاصی با مدیریت و نقش مهم مدیرکل حوزه استانداری محقق می شود. هرچند استاندار زنجان این رتبه را فاقد اهمیت توصیف کرد و گفته که این شاخص ها در مسائل اداری و… بوده است.
با مقایسه مدیران کل حوزه استانداران دولت حسن روحانی در زنجان از زمان جمشید انصاری، اسداله درویش امیری و هم اکنون فتح اله حقیقی، برخی معتقدند کم رزومه ترین فرد در بین مدیران کل حوزه امیر مرزبان بوده است. از وی قبل حضور در زنجان سابقه و رزمه خاصی در دسترس نیست.
در این خصوص که وی قبل از ورود به زنجان در چه حوزه و بخشی مشغول بوده حرف و حدیث های زیادی مطرح است که نمی توان به صورت مستند بر آن تکیه کرد. برخی می گویند وی قبل از حضور در زنجان کارمند رسمی دولت نبوده و با حضور در زنجان و با اختیارات استاندار توانسته جذب شود. برخی هم می گویند وی کارشناس روابط عمومی بوده و برخی نیز حتی فعالیت در زمینه های غیراداری را به وی نسبت داده اند!
معمولا مدیران کل حوزه افراد نزدیک به استانداران هستند، اما مشخصا یک حریم و چهارچوبی در رویکردهای اداری و ارتباطی این دو جایگاه وجود دارد. آنچه از جایگاه مرزبان در زنجان مشخص است نزدیک عجیب و بسیار نزدیک وی به استاندار زنجان است. شنیده شده وی نفوذ زیادی در استانداری دارد.
گفته می شود وی اهل ازنا یکی از شهرهای استان لرستان است. فتح اله حقیقی نیز اراکی است. برخی شایعات نیز در خصوص وی وجود دارد که صحت و سقم آن مشخص نیست و اسنادی برای راستی آزمایی آن ارائه نشده است.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پژو پارس در معبر عمومی شهر زنجان واژگون شد+فیلم
خبر قبلی
زیرساخت های گردشگری روستای درسجین تکمیل می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خدا هر دوشونو لعنت کنه که فقط خوردن و بردن و ظلم کردن. استانداری به بی کفایتی حقیقی پیدا نمیشه که کل زندگیشو کل استانداری رو که بهتر بگم کل استان رو سپرده بود به دست یه ادم بی سواد که اصلا سابقه مدیریتی نداشت و قبلا تو اراک یه دستگاه کپی داشت و واسه مردم کپی میگرفت و دفتر و خودکار میفروخت… ای خدااااا

آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست