1. اجتماعی
  2. نگرانی در خصوص اجرای سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش وجود ندارد

کد خبر: 920

نگرانی در خصوص اجرای سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش وجود ندارد

نگرانی در خصوص اجرای سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش وجود ندارد

برخی تفسیرهای اشتباه از سند ۲۰۳۰ دارند

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به بندهای برنامه سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نگرانی در خصوص اجرای سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش وجود ندارد.

 

 

به گزارش همدلی زنجان، مرتضی تمجیدی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه برخی به نگرانی ها در خصوص مغایر بودن برخی بندهای این سند با ارزش های دینی و انقلابی اشاره و اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به همراه متولیان دیگر برای بومی کردن این سند اقدام کرده و نگرانی های و برخی انتقادهای جهت دار در این راستا درست نیست.

وی با بیان اینکه برخی تفسیرهای اشتباهی از این سند دارند، افزود: برداشت ها و تفسیرهای درستی از سوی برخی در خصوص برنامه سند ۲۰۳۰ وجود ندارد و بعضا شاهدیم به دلیل قرار داشتن در شرایط انتخابات برخی جناح های سیاسی از آن بهره برداری گروهی و حزبی می کنند.

این مقام مسئول سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش را سندی بین الملی و مصوب شده در سازمان جهانی یونسکو برشمرد و تاکید کرد: سازمان جهانی یونسکو در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ نیز برنامه هایی برای آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت تدوین کرده بود که در سال ۲۰۱۵ برنامه سند ۲۰۳۰ را تدوین کرده که کشورهای مختلف برای اجرای آن اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه تدوین این سند توسط یونسکو به معنی الزام به اجرای کامل آن مطابق با سند اصلی نیست، افزود: برای بومی کردن این سند در کشور اقدام شده و تمامی بندهای آن مطابق با ارزش های دینی و اسلامی خواهد بود.

تمجیدی رویکرد دولت یازدهم را تقویت دیپلماسی خارجی عنوان کرد و گفت: دیپلماسی فرهنگی و علمی از رویکردهای مهم تعامل ایران با کشورهای دنیا بوده و تلاش شده فعالیت بیشتری در عرصه جهانی برای کشور محقق شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان یکی از نتایج موثر حضور بین المللی و دیپلماسی فعال خارجی را خنثی کردن خطر ایران هراسی در دنیا برشمرد و تاکید کرد: زمانی می توانیمدر مقابل پروژه ایران هراسی دشمنان مقابله کرد که حضور فعال ترین در عرصه بین المللی داشته باشیم.

وی از تشکیل کارگروهی در دولت برای بررسی سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش خبر داد و یادآور شد: این کارگروه برای بومی کردن بندهای این سند با ارزش و مفاهیم اسلامی و ایرانی تلاش خواهد کرد و جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

تمجیدی به برنامه های دینی مذهبی در مدارس اشاره کرد و گفت: آموزش و تربیت دانش آموزان مطابق با ارزش های دینی و اسلامی انجام می شود و در این راستا ۷۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند. همچنین در ۷۰۰ آموزشگاه استان نماز جماعت برپا می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تعطیلی مدارسی که شعبه اخذ رای هستند، در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت
خبر قبلی
۳۰۶ میلیون یورو منابع مالی پتروشیمی زنجان تامین شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست