هفتمین جشنواره غذاهای محلی و نان سنتی در شهرستان سلطانیه برگزار شد

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه گفت: هفتمین جشنواره غذاهای محلی و نان سنتی با حضور مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، فرماندار شهرستان سلطانیه، اعضای شورای اداری، گردشگران و برخی از مسئولان در مجموعه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه برگزار شد.

به‌ گزارش همدلی‌زنجان؛ پروانه عسگری با بیان این مطلب، اظهار کرد: در هفتمین دوره از جشنواره غذاهای محلی و نان سنتی در سلطانیه ۳۰ نوع غذا و انواع نان‌های سنتی طبخ شد. در این جشنواره بانوان سخت‌کوش این شهرستان دست‌پخت‌های غذایی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه افزود: هدف از برپایی این جشنواره، تبلیغ و اطلاع‌رسانی در خصوص غذاهای سالم و سنتی و پرهیز از انواع فست فودها و غذاهای چرب و حاوی نمک و خوراکی‌های مضر است و فرصت بسیار خوبی برای آشنایی خانواده‌ها با غذاهای سالم است و سنت‌ها و آئین‌ها را به نسل جدید منتقل می‌کند.

وی گفت: در این غذاها معمولاً تمام مواد مغذی گنجانده‌شده و به‌عنوان وعده غذایی کامل و سالم در تمام گروه‌های سنی قابل‌استفاده است و پخت نان سنتی زمینه لازم برای ایجاد مشاغل جدید اهالی شهرستان و روستاها را فراهم خواهد آورد و بازگشت منافع اقتصادی این فعالیت برای بالا بردن سطح زندگی اهالی بسیار مؤثر خواهد بود و دوباره در سر سفره‌ها نان سالم سنتی را استفاده کنیم.

مقبره چلبی‌اوغلو در ۵۰۰ متری جنوب غربی سلطانیه قرار دارد و منتسب به سلطان چلبی است. این بنا در حدفاصل سال‌های ۶۵۷ و ۶۸۳ هجری قمری احداث‌شده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تدوین اطلس سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه گذار در زنجان
خبر قبلی
بلندپرچین، شهیدپرورترین روستای استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست