1. اجتماعی
  2. هیچ دانش آموزی از آموزش‌ها جا نمانده است

کد خبر: 18833

هیچ دانش آموزی از آموزش‌ها جا نمانده است

استاندار زنجان گفت: تا دهه فجر امسال ۲۵۰ مدرسه استان به اینترنت پرسرعت متصل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح اله حقیقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: تا پایان آبانماه با حمایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران استان ۷۰ سایت برای ایجاد دسترسی در مناطق فاقد اینترنت پرسرعت نصب شده که ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و احداث ۲۹ سایت دیگر با قوت و قدرت هرچه تمام در حال اجراست.

وی افزود: قرار است ۹۹ سایت اینترنت پرسرعت در استان راه‌اندازی شود که می تواند جمعیت ۱۵هزار نفری را در استان زنجان تحت پوشش قرار دهد و از این طریق مشکل دسترسی دانش آموزان به اینترنت برای استفاده از فضای مجازی حل خواهد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان تاکید کرد: در شرایط کرونایی که کلاس‌های حضوری دایر نیست بیشتر دانش آموزان با تبلت و گوشی های شخصی به سامانه شاد متصل هستند، برای عده ای که دسترسی به اینترنت ندارند پک‌های آموزشی تدارک دیده شده و ۳۲۰ تبلت نیز آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزانی که امکانات نداشته اند قرار داده است.

مقام عالی استان همچنین از در اختیار قرار دادن ۱۰۰ تبلت دیگر به دانش آموزان تا پایان هفته دیگر با اولویت دانش آموزان مناطق کمتربرخوردار خبر داد و افزود: از ۴ میلیارد تومان اعتباری که نهاد ریاست جمهوری در اختیار استانداری زنجان قرار داده تا بصورت تسهیلات ضروری در اختیار نیازمندان قرار گیرد، ۲ و نیم میلیارد تومان آن به آموزش و پرورش اختصاص یافته تا در قالب وام قرض الحسنه در اختیار خانواده هایی که نیاز به گوشی و تبلت دارند قرار دهد.

استاندار زنجان همچنین با قدردانی از خدمات ارزشمند این روزهای معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان در فضای مجازی از آنها خواست؛ قبل از آغاز تدریس نکاتی را درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پیشگیری از کرونا ارائه نمایند تا بتوان از ظرفیت آموزش و پرورش و دانش آموزان بعنوان همیاران و سفیران سلامت بهره برد.

توجه ویژ به تامین مسکن فرهنگیان و اختصاص زمین برای آنها، تمدید وام مدارس غیرانتفاعی و حمایت از احداث مدارس مشارکتی از دیگر تاکیدات استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بود.

بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش درصد پوشش شبکه شاد در استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری و معادل ۸۸ درصد است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فعالیت صنوف گروه دوم در شرایط جدید کرونایی زنجان امکان پذیر است
خبر قبلی
تهیه پرونده ثبتی ۶ اثر طبیعی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست