وظیفه کلیه ها فیلتر کردن و خارج کردن سموم از بدن از طریق مثانه است

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه  رنگ ادرار یکی از موارد است که می تواند نشانگر عملکرد کلیه ها و سلامت کلی بدن باشد افزود:  رنگ ادرار زرد و روشن رنگی ایدآل در افراد سالم است.

به گزارش همدلی‌زنجان،  دکترامیرحسین فرخ‌پی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در بدن هر انسان دو کلیه شبیه به لوبیا وجود دارد که در دو طرف ستون فقرات قرار دارند.
وی گفت: وظیفه کلیه ها فیلتر کردن و خارج کردن سموم از بدن از طریق مثانه است و نارسایی کلیه زمانی رخ می دهد که کلیه ها نتوانند مواد زائد و سموم بدن را از طریق خون دفع کنند.

این متخصص به عوامل ایجاد اختلال در عملکرد کلیه نیز اشاره نموده و اظهار کرد: عوامل زیادی منجمله قرار گرفتن در معرض  سموم، ابتلا به برخی از بیماری ها، کم آبی شدید و ضربه و آسیب به کلیه ها  در ایجاد اختلال در عملکرد کلیه تأثیر دارند.

وی علایم نارسایی کلیه را کاهش ادرار، مشکلات تنفسی و احساس خستگی مداوم  و در موارد حاد تشنج و کما، احساس درد در قفسه سینه و احساس تهوع و استفراغ نام برد.

دکتر فرخ پی  علت ابتلا به نارسایی کلیه را کاهش ناگهانی جریان خون در کلیه ها به دلیل حملات قلبی و یا مشکلات قبلی در فرد، عدم کارکرد درست کبد و کاهش آب در بدن، عفونتهای شدید و یا برخی حساسیت ها و یا استفاده از دارو های ضد التهاب برشمرد و افزود: مشکلات دفع ادرار، بیماری پروستات، سرطان روده بزرگ و مثانه، سنگ کلیه، لخته شدن خون که در دستگاه ادرار به وجود می آید نیز از علل دیگر ایجاد نارسایی کلیه می باشند.

وی قرار گرفتن درمعرض فلزات سنگین، مصرف مواد مخدر و نوشیدنیهای الکلی، ابتلا به بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس، مصرف دارو های شیمی درمانی، مصرف آنتی بیوتیک، ابتلا به دیابت کنترل نشده را نیز از دیگر علل ایجاد نارسایی در کلیه نام برد.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری،  پرهیز از مصرف دارو ها با دزهای بالا در مدت زمان کوتاه ، داشتن رژیم غذایی سالم، کنترل بیماری های جانبی مانند فشار خون، و دیابت  را از راههای پیشگیری از ابتلا به نارسایی کلیه عنوان کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
عملیات ساخت ۴۵۰ واحد مسکونی در شهرستان خرمدره آغاز شده است
خبر قبلی
مسئولان اعتقادی به رسانه واقعی ندارند!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست