“پادگان” در ایستگاه ارتش/ ارتش اجازه دهد کار در داخل پادگان آغاز شود

جلسه کمیسیون عمران و محیط زیست شورای شهر زنجان امروز برگزار شد. این جلسه با سایر جلسات تفاوت های مهمی داشت. حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل دفتر فنی استانداری به همراه فرمانده تیپ زرهی ارتش زنجان و مدیران این تیپ موجب تفاوت جدی با سایر جلسات بود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مباحث مهمی مابین اعضای شورا و شهردار زنجان با فرمانده تیپ زرهی ارتش صورت گرفت. شهر زنجان سال هاست برای بازگشایی معابر داخل پادگان معطل همکاری این دونهاد با یکدیگر است.

ارتش شهرداری را به عدم همکاری متهم می کند! شهرداری نیز ارتش را! در این بین منافع عمومی و مردم زنجان معطل کم کاری برخی افراد شده است. بعد از حضور شهردار و اعضای شورا در وزارت دفاع و پیگیری از وزیر دفاع شاهد همکاری ارتش هستیم! این در حالی است که فرمانده این تیپ بارها در جلسه امروز به کنایه گفت که شما مسیر را اشتباه می روید و باید به سراغ خود من بیاید.

 

امیر حمدی فرمانده تیپ زرهی ارتش در این جلسه خواستار تهیه نقشه های مربوطه برای توافق دوطرف شد و فصل الخطاب کارهای فنی را معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان خواند. این جلسه هرچند با مباحث بسیاری برگزار شد و بعضا نیز ادبیات خوبی نداشت اما در نهایت مقرر شد موضوع جابجایی دکل ها برق، تهیه و توافق مبتنی بر واقعیت در خصوص سردرب ورودی و ساز و کار آغاز عملیات اجرایی برای بازگشایی معابر داخل پادگان برطرف شود.

یکی از بخش های سخنان فرمانده تیپ زرهی ارتش عدم توجه شهرداری به نیازهای ارتش بود. این در حالی است که برخی شنیده ها حاکی از این واقعیت است که هرچند ارتش به صورت مکتوب نیازها و خواسته های واقعی خود را ارائه نداد اما شفاهی خواسته هایی دارد که برای مدیریت شهری زنجان بسیار پرهزینه است. شنیده شده آسفالت کردن تمامی معابر داخل پادگان و…. از جمله این خواسته ها است.

در این جلسه مهرداد سلطانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با تاکید بر اهمیت تعامل و هم افزایی برای برطرف شدن مشکلات مردم در شهر زنجان، اظهار کرد: امیدواریم با تعریف یک وحدت رویه مشخص و تعامل حداکثری شاهد برطرف شدن برخی اختلافات در خصوص بازگشایی معابر پادگان باشیم.

وی با بیان اینکه امروز نباید دنبال مقصر باشیم، خاطرنشان کرد: باید به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشیم. به خاطر مردم باید راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات پیدا کنیم. خانواده های ما همه باهم در خیابان تردد می کنند و شهروند این شهر هستند و از فضاهای شهری استفاده می کنند.

سلطانی با تاکید بر اینکه باید قراردادها گذشته بند اول صورتجلسه تفاهم برمبنای تفاهم قبلی باید باشد، افزود: وضعیت سردرب که چه نهادی باید بسازد و جزئیات دیگر مشخص شده و نباید به عقب بازگردیم. باید مطابق تفاهم نامه قبلی برنامه ریزی صورت گیرد.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه باید اجازه بدهیم کار بر مبنای تفاهم نامه صورت گرفته پیش برود، یادآور شد: باید دغدغه های هر دو طرف مدنظر باشد. دغدغه ارتش هرچند با صراحت گفته نشد اما این بود که نگران هستین کار پیش برود و تعهداتی که به شما داده شده انجام نشود. برای بازگشایی معابر حجم عملیات زیادی کار وجود دارد. در فصل کار صرفا می توان یک بخش بسیار کمی از کارهای عمرانی را انجام داد. برای اینکه حسن نیت طرفین ثابت شود ارتش اجازه دهد عملیات اجرایی آغاز شود.

در خصوص دو موضوع محل سردرب و نحوه اتصال سردرب به تقاطع ارتش که مدنظر ارتش است زمان مشخصی تعریف شود. خیابان سعدی گذشته یک خیابان بن بستی بوده است. منافع ۲۲ بهمن برای همه مردم بوده است. شهر توانست شهر کند و پادگان توانست واحدهای مختلف همچون مهمانسرا و… را ایجاد کند. این توسعه به نفع همه مردم و مسئولان بوده است.

علی‌رغم اینکه خیابان باید مستقیم می رفت. نقشه تهیه شد اگر خیابان مستقیم برود بخشی از اراضی پادگان را اشغال می کرد. خیابان در آن مقطع کمی منحرف تا این اتفاق رخ ندهد. تمام این مسائل در آن مقطع رایزنی و توافق شد.

در مورد دکل های مدنظر پادگان موضوع جابجایی و تعهدات طرفین در این خصوص چون بارمالی دارد باید مطابق نظر شورای اسلامی شهر زنجان بررسی شود. انتظار پادگان در خصوص تعریف سردرب با عرض ۴۲ متر بسیار زیاد است. اما با این حال برای جانمایی مهندسان مورد تایید اقدامات لازم را انجام دهند. برمبنای واقعیت روی زمین برنامه ریزی شود.

حبیب ملائی یگانه، شهردار زنجان در این جلسه توضیحاتی در خصوص اقدامات و توافقات گذشته و شرایط فعلی بازگشایی معابر داخل پادگان داد و گفت: دو معبر در خصوص بازگشایی وجود دارد که هرکدام شرایط خود را دارند. معبر شرقی-غربی به طور ۹۵۰ متر باید بازگشایی شود که در سه فاز کار انجام شده است. در این محور امتداد خیابان شهرک کارمندان اجرا شده و معبر شرقی-غربی آماده است.اگر مسیر ۹۵۰ متر داخل پادگان انجام شود، محوری که نام آن نیز به اسم سردار شهید سلیمانی نامگذاری شده، به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بنابر توافقاتی که قبلا انجام شده زیرگذر ۸ متری داخل پادگان باید انجام شود، اظهار کرد: احداث دیواره در ضبع شمالی و جنوبی معبر یه طول یک کیلومتر و هشتصد کیلومتر و احداث لایه های زیرسازی راه، آسفالت، روشنایی معبر، الزامات اجرای دیوار، فنس،سیمخاردا و دوربین باید گذاشته شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه معبر دیگر شمالی-جنوبی در ضلع شرقی پادگان توسط شهرداری از سمت شهرک نصر باید بازگشایی شود، خاطرنشان کرد: قسمتی از دیوار پادگان مانع کار است. قرار است همزمان با اصلاح سردرب و احداث فضاهایی همچون پاسدارخانه مطابق توافقنامه بازگشایی شود.

وی جلسه ای با نماینده مردم زنجان و طارم برای دیدار با وزیر دفاع برگزار شده است، اظهار کرد: در این جلسه گفتند نقشه ارائه نشده اما بررسی کردیم نقشه ای که ابلاغ شده مغایرت ۵ هزارمتری در مساحت آن وجود دارد. ۵۴ هزار مترمربع اراضی پادگان را گرفته است. نقشه آخر ۵۹ هزارمترمبع در داخل مسیر و طرح خیابان های ۳۵ متری و ۵۰ متری افتاده است. نقشه مجدد در کمیسیون ماده ۵ مطرح شد. نقشه ای که تایید شورای ترافیک استان رسیده به کمیسیون ماده ۵ ارسال و تایید شد. این نقشه به پادگان ارسال شد. به سه مرجع ارسال شد.

یگانه با بیان اینکه مسائلی که اخیرا در خصوص پروژه مطرح شده و انتظاراتی توسط فرمانده پادگان از شهرداری زنجان وجود دارد، تاکید کرد: اتفاقاتی در گذشته رخ داده که مشکلاتی را به وجود آورده است. ارتش می گوید میدانی به نام ارتش بوده و توپی در آن بوده که در زمان اصلاح تقاطع با پادگان هماهنگی نشده است. این میدان اصلاح شده که توپ در قسمتی از نقاطع جانمایی شده است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه جانمایی ۴۳ متر عرض سردرب در معبر مشکلاتی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: طراحی های اولیه در شهرداری انجام شد. درخواست داریم که فصل کاری محدود است که فرصتی برای فعالیت عمرانی نبوده محور شرقی-غربی که در دست اقدام است و قبلا با بنیاد مسکن توافق شده کار در داخل پادگان آغاز شود.

عکس

 

فیلم

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جوابیه اداره کل تامین اجتماعی استان زنجان
خبر قبلی
دستور اتمام ۲خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین/تسریع ساخت راه های مواصلاتی در استان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست