1. اخبار استان
  2. پایان شمارش آهوان سهرین زنجان و آمار متناقض مسئولان…!

کد خبر: 11769

پایان شمارش آهوان سهرین زنجان و آمار متناقض مسئولان…!

در حالی طی روزهای اخیر مسئولان محیط زیست استان از پایان شمارش آهوان زنجان و افزایش ۱۲۳ راسی آن ها در شمارش جدید سخن گفته اند مه مدیران گذشته محیط زیست استان همواره در این خصوص هشدار می‌دادند!

به گزارش “همدلی‌‌زنجان”؛ اینکه دشت سهرین زنجان آخرین بازمانده های آهوان شمالغرب کشور را در خود زیست می دهد و یک منطقه حفاظت شده دارای اهمیت و با ظرفیت مهم گردشگری و… است، همواره سخن گفته شده و همواره نیز شاهد خروجی مناسبی در این خصوص نبوده ایم.

در زمان مدیریت نخست محیط زیست استان در دولت حسن روحانی، برنامه مطالعاتی برای توسعه گردشگری این منطقه رسانه ای شد و همواره در خصوص وضعیت زیستی آهوان دشت سهرین هشدار داده شده بود.

در زمان حضور دومین مدیر محیط زیست استان در دولت حسن روحانی نیز این موضوه مورد تاکید قرار گرفت و هشدار داده شد که سالانه ۱۴ درصد از جمعیت آهوان دشت سهرین کاسته می شود.

حال در روزهای اخیر مسئولان محیط زیست استان مدعی شده اند که سرشماری در روزهای ۱۱ و ۱۲  آبان سال جاری انجام شده که در این طرح یک هزار و ۴۰۰ راس آهو شناسایی و به ثبت رسیده است.

گفته شده که سال گذشته تعداد آهوان سرشماری شده یک هزار و۲۷۷ راس بود که امسال ۱۲۳ راس افزایش یافته و در طرح سرشماری که  به صورت مشاهده مستقیم  انجام می شود ۲۷ نفر از کارشناسان و محیط بانان همکاری داشتند.

دشت سهرین در قسمت شمال شهر زنجان قرارگرفته و ۳۰ هزار هکتار وسعت تنها  پناهگاه آهوان شمالغرب کشور محسوب می‌شود.

با ارائه این آمار رضایت بخش که قطعا رضایت طرفدران محیط زیست استان را جلب کرده است، سوالی که باقی است اینکه، در ۶ سال اخیر وضعیت سعودی و یا نزولی جمعیت آهوان دشت سهرین به صورت رسمی رسانه ای شود و اینکه با چه اقداماتی شاهدیم که جمعیت آهوان از نگرانی کاهش ۱۴ درصدی سالانه به روند رشد مثبت رسیده است؟

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جدول زمان‌بندی یازدهمین دوره انتخابات مجلس
خبر قبلی
عملیات کود پاشی مراتع امیر‌آباد سلطانیه آغاز شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست