پروژه آبخیزداری بند خاکی کرسف سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: پروژه آبخیزداری بند خاکی کرسف تیرماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش همدلی زنجان؛ جعفر بیات معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان از احداث یک دستگاه بندخاکی با ارتفاع مفید ۵ متر و ارتفاع کل حدود ۹ متر خبر داد و گفت: حجم مخزن این پروژه در حال ساخت ۲۰۰ هزار متر مکعب است.

وی با بیان این که یک دستگاه بند سنگی ساروجی در این منطقه مربوط به زمان حکومت ساسانیان وجود داشت افزود: این بند در طی سال های گذشته مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته بود و آخرین مرمت این بند سنگی به اواخر دوران قاجار بر می گردد که پس از آن نیز به بند امیر شهره و در سال های اخیر در فهرست آثار ملی ثبت شد.

بیات اظهار داشت: اهالی شهر کرسف از سال ۱۳۷۲ خواستار احیاء این بند بودند که با پیگیری های به عمل آمده با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مقرر شد در فاصله ۱۰۰ متری از بند امیر بند خاکی احداث شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان گفت:  پس از بررسی های لازم و مطالعات انجام شده پروژه آبخیزداری بند خاکی کرسف از سال ۹۶ کلید خورد .

وی با بیان این که در طی سه سال گذشته با تامین اعتبارات این طرح با حجم خاکی برداری حدود ۲۵ هزار متر مکعب و حجم خشکه چینی حدود ۱ هزار و ۴۰۰ متر مکعب و با حجم مخزن ۲۰۰ هزار متر مکعب در حال اجرا است.

بیات با اشاره به اهداف این پروژه افزود: جمع آوری روان آب ها و سیلاب های فصلی منطقه، تقویت منابع آب زیر زمینی، ارتقا سطح معیشت جوامع محلی را  از جمله اهداف دنبال شده ی طرح آبخیزداری بند خاکی کرسف اعلام کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همچنین اعتبار ۳ ساله ی این طرح را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال نیز به منظور پیشرفت اجرای طرح کرسف اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر به علت بارش های فصلی در این منطقه ادامه ی فعالیت احداث این بند از نیمه دوم خرداد سال ۹۹ آغاز و اواخر تیر ماه به بهره برداری خواهد رسید.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کشف ۴۰ کیلوگرم تریاک در زنجان
خبر قبلی
اعترافات یک رانت‌خوار
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست