1. اخبار استان
  2. چرا باید افراد باهوش‌تر از خودتان را استخدام کنید؟

کد خبر: 16232

چرا باید افراد باهوش‌تر از خودتان را استخدام کنید؟

شما می‌خواهید کارکنانی که صادق، پر انگیزه و باهوش هستند را استخدام کنید. اگر کسی که می‌خواهید استخدام کنید باهوش‌تر از شما باشد، دیگر نورِالانور است!

چهار دلیل برای این که چرا باید افراد باهوش‌تر از خودتان را استخدام کنید:

یک) افراد باهوش می‌دانند چگونه از توانمندی‌های خود در شرکت استفاده کنند. آن‌ها پیش‌تر تجربه‌هایی داشتند که می‌تواند در شرکت شما مثمر ثمر باشد. افراد باهوش چون توانمند هستند و قوت‌های زیادی دارند همواره روش‌های بهینه‌ای را برای انجام کارها پیدا می‌کنند.

دوم) افراد باهوش، کارآمد و فعال هستند. این افراد تقریبا بیش از میانگین بقیه افراد کار می‌کنند و از ساعات کاری حداکثر استفاده را می‌کنند. آن‌ها فعالانه در کار به دنبال ارتقای کارایی سازمان هستند و از ابزارهای موجود در سازمان به بهترین نحوی استفاده می‌کنند.

سوم) افراد باهوش خودشان را محدود به شرح شغلشان نمی‌کنند. موفق‌ترین کارکنان در شرکت کارکنانی هستند که صرفاً مشغول انجام وظایفی که در شرح شغلشان آمده است، نیستند بلکه طوری کار می‌کنند که انگار در شغل بالاتر از شغل خودشان مشغول هستند.

این کارکنان معمولاً نیازهای مدیر یا رئیس خود را پیش‌بینی می‌کنند و با این کار خودشان را لایق ترفیع گرفتن می‌کنند. افراد باهوش مهم‌ترین شغلشان را کمک به شرکت در بزرگ‌تر و موفق‌تر شدن می‌دانند، بنابراین برای آن‌ها فرقی ندارد که در کجای سلسله مراتب سازمانی مشغول به کار هستند.

چهارم) افراد باهوش رئیسشان را به چالش می‌کشند. از این چالشی که میان رئیس و این افراد ایجاد می‌شود، شرکت بهره‌مند می‌شود. افراد باهوش با پرسیدن سؤال‌های چالشی و تلاش در یافتن پاسخ این سؤال‌ها شرکت را در بهتر شدن کمک می‌کنند.

بنابراین به عنوان مدیری موفق، هیچگاه از استخدام کسانی که مستعدتر و باهوش‌تر از خودتان هستند، نترسید و برعکس، فعالانه دنبال یافتن و استخدام این افراد باشید.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آمار بیماران کرونا در استان زنجان به ۱۳۴۳ نفر رسید
خبر قبلی
تنورسازی در شهرستان خدابنده احیاء می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست