1. اخبار استان
  2. چرا کارمند شویم؟

کد خبر: 14148

چرا کارمند شویم؟

این روزها که کرونا باعث شده همه دغدغه های اقتصادی و اجتماعی در جامعه فراموش شده و معطوف به در امان ماندن از این بیماری شود، سخن گفتن از شغل و اشتغال شاید مصداق نداشته باشد. اما در همین روزهای کورونایی نیز برخی خیلی متضرر می شوند و برخی خیلی نه!

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ در جامعه ایران مردم علاقه عجیبی به کارمند شدن خود و اعضای خانواده خود دارند. این کارمند شدن دولتی و برای نهادهای عمومی باشد که خیلی خوب است و زنجانی ها و ایرانی ها آن را خیلی دوست دارند. چرا؟

در شرایطی که همه شعار کارآفرین شدن می دهند، چرا عموم مردم هنوز دوست دارند کارمند شوند؟ پاسخ به این سوال از همین روزهای کرونایی مشخص است، مثلا کسی که بازاری است، بازارش تعطیل شده و افرادی که شغل آزاد دارند تقریبا تعطیل شده اند! اما کارمندان عزیز با چند ساعت تاخیر سرکار می روند و سر ماه حقوق خود را دریافت می کنند.

در شرایطی که کرونا لرزه به جان مردم انداخته و برای پیدا کردن یک ماسک و ضدعفونی کننده باید تمامی دارخانه های شهر را بگردی و آخرش دست خالی خانه بروی! کارمندان دولت ماسک و مواد ضدعفونی و بهداشتی به اندازه کافی دریافت می کنند!

وقتی نزدیک عید کاسبی بسیاری از افراد در جامعه رو به تعطیلی رفته و درآمدها صفر شده است، بانک مرکزی و دولت به مردم ترحم می کند و می گوید که بانک ها دو ماهی مدارا کنند! آن هم با شرایطی که باید شامل آن شد! اما کارمندان با دریافت حقوق خود مشکلی در پرداخت اقساط بانکی ندارند.

وقتی در بازار آزاد برای کاسبی تلاش می کنی تحریم، کسری بودجه، تورم، افزایش قیمت دلار و بسیاری از بلایای طبیعی و غیرطبیعی نه تنها جان شما را تهدید می کنند بلکه ریسک درآمدی و اقتصادی شما را تهدید می کنند، اما این ریسک ها در درآمد کارمندان وجود ندارد.

برای رونق کسب و کارتان باید نظر مشتری را جلب کنید، با روش های مختلف بازاریابی کنید، بهترین محصول با قیمت خوب به مردم بدهید و هرکاری بکنید تا مشتری نظرش جلب شود. اما در ادارات ارباب رجوع راضی باشد!؟ نباشد! هرچه باشد و نباشد کسی نیست بگوید چه میکنی یا نمیکنی!

یک نظام ارزیابی و ارزشیابی در خصوص جلب نظر ارباب رجوع وجود ندارد و اگر هم باشد نهایت نهایت نهایت خوش بینی جابجایی از پستی به پستی دیگر است…

اما شاید شیرین ترین بخش در ادارات داشتن یک عدد رانت اطلاعاتی است. کلمه رانت کمی پسندیده نیست از آگاهی خوب استفاده می کنیم. آگاهی خوب از مسائل! مثلا کدام مسائل؟

مثلا اگر در بخشی از شهرسازی یک اداره مهم سیاستگذار باشید می توانید تمام تصمیمات کلان در خصوص توسعه شهر را مطلع شوید و برای خود نیز برنامه ریزی کنید…

این ها فقط بخشی از دلایلی است که مردم می دانند که باید کارمند شوند اما مسئولان نمی دانند و به بقیه می گویند بروید کارآفرین شوید و برای خود یک کسب و کار راه اندازی کنید. قرار نیست همه کارمند شوند.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بهره‌برداری از پروژه ارتقاء مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان
خبر قبلی
پویش مردمی مقابله با کرونا در زنجان / فیلم
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست