1. اخبار استان
  2.  کاهش تورم یعنی اجناس ارزان‌تر شده‌اند؟

کد خبر: 13911

 کاهش تورم یعنی اجناس ارزان‌تر شده‌اند؟

در ماه‌های اخیر بارها اعلام شده است که تورم اندکی کاهش داشته، اما مردم معتقدند که قیمت کالاها و خدمات ارزان‌تر نشده است. علت این اتفاق یعنی کاهش تورم در واقع کاهش قدرت خرید مردم است.

پرویز جاوید -اقتصاددان- دو دلیل را برای کاهش نرخ تورم برشمرد و گفت: «مهم‌ترین دلیل کاهش رشد نرخ تورم این است که درآمد سرانه مردم کاهش پیدا کرده و به همین دلیل مردم نمی‌توانند مانند گذشته خرید کنند و تقاضا در بازارها کاهش پیدا کرده و در واقع یک عده از مردم از بازار خارج شده‌اند.

دلیل دوم کاهش رشد نرخ تورم آن است که تولید و واردات درکشور با مشکل جدی مواجه شده است. علت مسأله این است که واردکنندگان محصولات مصرفی و تولیدکنندگان برای واردات مواد واسطه‌ای برای دریافت مجوز از بانک مرکزی با مشکلات جدی مواجه هستند».

کارشناسان معتقدند، کاهش تورم دلایل متعددی دارد و زمانی می‌توان کاهش نرخ رشد تورم را امر مثبتی دانست که ناشی از افزایش سرمایه‌گذاری و تولید درکشور باشد.

در واقع این نوع کاهش در نرخ تورم که همراه با افزایش رفاه خانوارهاست و می‌تواند ثبات را در اقتصاد افزایش دهد، نه زمانی که کاهش تورم ناشی از کاهش قدرت خرید خانواده‌ها باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دمای هوای زنجان کاهش می یابد
خبر قبلی
رفع تصرف از ۳۳۰ هکتار از اراضی ملی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست