1. اخبار استان
  2. گام هایی در راستای حل مشکل اشتغال

کد خبر: 2464

گام هایی در راستای حل مشکل اشتغال

گام هایی در راستای حل مشکل اشتغال

 

 

 

 

 

طی یک سال گذشته واحدهای تولیدی زیادی بهره برداری و افتتاح شد که با این طرح های به بهره برداری رسیده، علاوه بر اینکه سرمایه داخلی و خارجی زیادی وارد استان شد، گام های جدی در راستای حل مشکل اشتغال استان برداشته شد که بی شک تاثیر این اقدامات صورت گرفته، نمود خود را در وضعیت اشتغال استان نشان خواهد داد.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ افتتاح واحد فولادکاران افق با سرمایه گذاری ۱۴۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۲۲۰ نفر به عنوان بزرگترین و تنها واحد تولید فولاد آلیاژی الکترود جوشکاری، افتتاح واحد عایق های الکتریکی پارس با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰۰ نفر با تولید انحصاری قطعات عایقی ترانس، افتتاح شرکت پویا ریس ابهر با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۸۰ نفر و با تکنولوژی روز کشور سوئیس، همچنین بهره برداری از شرکت فوکا صنعت صبا با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۰ نفر با سرمایه گذاری خارجی در زمینه بازیافت اتوماتیک خودروهای فرسوده و افتتاح شرکت نیلگون نگار پارسیان با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰ نفر، از مهم ترین این واحدها هستند که در یک سال گذشته به بهره برداری رسیده اند.

آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ تولید محصولات شوینده و بهداشتی گروه صنعتی گلرنگ در زنجان، افتتاح اولین واحد تولید پرمنگنات پتاسیم توسط شرکت آنا کیمیا منگنز، افتتاح بزرگترین واحد شمش چدن استان توسط سرمایه گذاری از کشور چین در شرکت ریخته گری پیوسته سهند، آغاز عملیات اجرایی پروژه تولید گیربکس اتومات با همکاری شرکت سرمایه گذاری پانچ بلژیک با سرمایه گذاری خارجی ۸ میلیون یورو ماشین آلات و تجهیزات و ۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی که در دهه فجر سال گذشته با حضور رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع و سفیر بلژیک کلنگ زنی شد، اجرای اولین واحد کنسانتره مس استان توسط سرمایه گذاران چینی، اجرای طرح بزرگترین و کامل ترین واحد نساجی ایران در استان از مرحله ریسندگی تا تولید پوشاک با سرمایه گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد ریال توسط شرکت سرجین بافت، از پروژه های مهم به بهره برداری رسیده و یا در دست اجرای حوزه صنعت در یک سال اخیر به شمار می آید.

از جمله طرح های دیگری که در یک سال اخیر روند اجرایی پر شتاب تری داشته و آماده افتتاح و بهره برداری می باشد، شرکت کیلوس ابهر است. این طرح با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر در زمینه تولید نوشیدنی های غیر الکلی بر پایه جو و تولید مالت برای اولین بار در کشور آماده افتتاح با حضور مسئولین کشوری است. لازم به ذکر است عملیات احداث این واحد از سال ۸۴ شروع شده و در دی ماه سال ۹۵ و پس از گذشت ۱۰ سال از زمان آغاز عملیات اجرایی، بخشی از تسهیلات بانکی این طرح از طریق بانک صنعت و معدن حل و فصل شد. همچنین با توجه به نیاز کشور به قوطی نوشیدنی ها و با حمایت و تشویقی که از سرمایه گذار طرح توسط مدیریت عالی استان صورت گرفت، در فاز دوم ۵/۲ میلیارد قوطی نوشابه در این واحد تولید خواهد شد و نیاز کشور به این قوطی ها که پیش از این از خارج از کشور تامین می گردید، برطرف خواهد شد.

یکی دیگر از واحدهایی که سال گذشته مجوز راه اندازی را گرفت و در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید، شرکت یاسین شیمی ققنوس است که از جمله شرکت های دانش بنیان می باشد. گفتنی است تولیدات این شرکت شامل پودر نانو سایز و میکرو سایز و نمک های فوق خالص تمامی فلزات گرانبها نظیر طلا، نقره، پلاتین، پالادیوم، رودیوم، ایریدیوم، روتینیوم و اسمیوم در شکل های ورقه ای و کروی با خلوص بالا برای مصارف صنعتی و آزمایشگاهی می باشد و انواع خمیرها، جوهرها، رنگ ها و گریس های هادی جریان الکتریسیته از فلزات گرانبها برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه به عنوان محصول قابل رقابت تولید می نماید و در زمینه بازیافت انواع فلزات گرانبها از کاتالیزهای پالایشگاهی، پتروشیمی و الکترونیکی فعالیت دارد. گفتنی است محصولات تولیدی این واحد تا پیش از این به صورت واردات به کشور تامین می شد.

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
افتتاح ۲ واحد تولیدی با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی
خبر قبلی
تامین زمین برای طرح های بزرگ صنعتی استان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست