1. اخبار استان
  2. گمرک زنجان از گمرکات معتبر کشور است

کد خبر: 16357

استاندار زنجان؛

گمرک زنجان از گمرکات معتبر کشور است

استاندار زنجان با اشاره به وضعیت گمرک زنجان در کشور، گفت: گمرک زنجان از گمرکات معتبر کشور است

به گزارش همدلی‌زنجان؛ فتح اله حقیقی در جلسه توسعه صادرات استان، با بیان اینکه گمرک زنجان در روان سازی و تسهیل ترخیص و صادرات کالا بهترین عملکرد را دارد، اظهار کرد: باید صادرکنندگان محصولات تولید شده در استان را بخاطر ارائه مطلوب خدمات گمرکی تشویق کنیم تا از زنجان کالاهای خود را صادر کنند.

وی افزود: گمرک برای برای تسهیل صادرات و واردات و نیز در راستای فعال شدن ایستگاه بناب و انجام امورات گمرکی در داخل واحدهای بزرگ تولیدی اقدامات موثری انجام داده و می توانیم جزو ۱۰ گمرک برتر کشور باشیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان با ۴۷ کشور در زمینه صادرات و با ۴۲ کشور در بخش واردات داد و ستد دارد، یادآور شد: بیشترین صادرات استان شمش سرب و روی و بیشترین واردات به مواد اولیه کارخانجات اختصاص دارد. ترکیه هم در صدر صادرات و واردات کالا از گمرک زنجان است.

وی با بیان اینکه برای رونق صادرات باید تنوع محصولات صادراتی افزایش یابد و بازارهای هدف نیز متنوع تر شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۲۳میلیون دلار کالا از گمرک زنجان صادر شد که بخاطر ممنوعیت صادرات شمش سرب و روی آن‌هم بخاطر تامین نیاز داخل ۳۷ درصد کاهش یافت.

حقیقی تاکید کرد: وقتی صادرات ۱۰ سال گذشته را بررسی می کنیم می‌بینیم که دو کشور عراق و ترکیه مقصد اول صادرات کالا از استان بودند که اگر نقشه راه تجارت خارجی استان اجرایی شود می‌توانیم نیاز بسیاری از کشورهای دیگر را نیز تامین کنیم.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آسمان زنجان در برخی نقاط همراه با وزش باد و رگبار پراکنده باران
خبر قبلی
۸ نکته خواندنی در مورد بورس تهران
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست