1. اخبار استان
  2. ۱۲۰۰ مظنون پولشویی در کشور شناسایی شد

کد خبر: 32428

نماینده تام الاختیار وزیر اقتصاد و دارایی:

۱۲۰۰ مظنون پولشویی در کشور شناسایی شد

نماینده تام الاختیار وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به مسئولیت های مرکز مبارزه با پولشویی وزارت اقتصاد، گفت: مبارزه با پولهای کثیف در حوزه مبارزه با فساد در اولویت قرار دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛  هادی خانی امروز (شنبه ۱۶ دی ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قانون مبارزه با پولشویی در سال ۱۳۸۴ به تصویب رسید و اصلاحات آن نیز در سال ۱۳۹۷ ابلاغ شد هرچند متاسفانه اجرای این قانون جدی گرفته نشده بود ولی در دولت سیزدهم بار دیگر در خصوص این موضوع تاکید و موارد با جدیت پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر مبارزه جدی با فساد رخ دهد قطعا جلوی بهره‌برداری از پول های کثیف گرفته می‌شود. البته تاکید داریم که باید نوع نگرش را تغییر داده و در گام نخست باید پول‌های کثیف شناسایی و در گام بعد با فرد فاسد برخورد شود. منشا پول‌ها باید مشخص شود و مسیر پول‌های کثیف نیز مشخص و با آن برخورد شود.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته تقویت زیرساخت‌های قانونی مقابله با پولشویی پیگیری شده است، گفت: اولین اقدام ایجاد بانک اطلاعاتی از اشخاص پررسیک است که تاکنون ۳ هزار نفر در این سامانه شناسایی شده‌اند و معتقدیم این افراد و وضعیت مالی آنها نباید به حال خود رها شود و در کل دنیا نیز به این مسئله توجه می‌شود.

خانی به رصد اشخاص مظنون که ظن پولشویی آنها می‌رود، اشاره کرد و یادآورشد: در این رابطه ۱۲۰۰ مظنون پولشویی به بانک‌ها معرفی شده است تا برابر قانون موارد بررسی شود.

وی با تاکید بر مقابله با اقتصاد پنهان، گفت: هدف ما رسیدن به اقتصاد سالم و شفاف و حمایت از اقتصاد شناسنامه‌دار است و باید به سمتی سوق پیدا کنیم که فعالیت اقتصادی سیستماتیک، شفاف و قابل درک و فهم باشد. رسیدن به عدالت مالی و مالیاتی از تاکیدات دولت است و در این مسیر گام برمی‌داریم.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد وزارت اقتصاد و دارایی مواجهه بدون تعارف با تخلفات است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بیمه ۱۰ هزار نفر از شاغلان صنایع دستی با دستور رییس‌جمهور
خبر قبلی
دستور ویژه رئیس جمهور برای تکمیل ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست