مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

۱۷ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیر زمینی استان زنجان تزریق شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: با اجرای طرحِ تغذیه مصنوعی و کنترل سیلاب ۱۷ میلیون متر مکعب آب به سفره‌های زیر زمینی استان زنجان تزریق شده است. امسال حدود ۱۷ میلیون متر مکعب آب در سفره‌های آب زیرزمینی استان جمع آوری شده است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ اسماعیل افشاری با بیان این مطلب، اظهار کرد: قابلیت ذخیره آب در این سفره ها حدود ۳۳ میلیون متر مکعب آب را در هر سال است.  با توجه به بارش‌های خوبی که داشتیم و به منظور تقویت سفره‌های آب زیرزمینی در سال ۹۸ حدود ۲۹ میلیون متر مکعب تغذیه مصنوعی صورت گرفته است.

وی افزود: از سال ۹۱ تاکنون بیش از ۵۵۷ میلیون متر مکعب تغذیه مصنوعی در استان زنجان اجرا شده است که می‌تواند کمک شایانی به تقویت منابع آب زیرزمینی استان کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد، بخش صنعت ۴ درصد و آب شرب ۶ درصد است، گفت: مصرف آب در بخش کشاورزی در استان زیاد است و باید طرح‌های نوین آبیاری و الگو‌های کشت جدید و سازگار با اقلیم منطقه، توسط جهاد کشاورزی استان اجرا شود.

افشاری میزان مصرف آب صنعت استان را از منابع آب زیرزمینی، بالاتر از متوسط کشوری اعلام کرد و یادآور شد: واحد‌های صنعتی باید مصرف آب را مدیریت کرده و به استفاده از پساب و آب‌های سطحی روی آورند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سارق لوازم خودرو در زنجان دستگیر شد
خبر قبلی
پای لنگ توسعه کشاورزی زنجان…!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست