1. اخبار استان
  2. ۴ ویژگی همکاران تحول آفرین

کد خبر: 28510

۴ ویژگی همکاران تحول آفرین

برخی افراد به جای آنکه کارآفرین باشند تلاش می کنند تا در محیط کار خود، تحول آفرین باشند. به نظر بسیاری از مدیران ارشد سازمان‌ها و شرکت ها، چنین افرادی که باعث ایجاد تحول و پیشرفت در فضای کاری می شوند لایق ترفیع های حرفه ای و پیشرفت های شغلی هستند.

به گزارش کارآفرین نیوز، برنامه مصاحبه با مدیرعامل، مصاحبه های ۱۹ دقیقه ای است با بیش از ۱۰۰۰ مصاحبه با مدیران عامل شرکت های بزرگ که از سال ۲۰۰۷ به شکل رادیویی پایه ریزی شده بود. مدیران عامل شرکت های بزرگی مانند پراکتر اند گمبل (Procter & Gamble)، دانکین برندز (Dunkin’ Brands) و لینکدین. همه این مدیران برجسته، در چند ویژگی متمایز برترین همکار، اشتراک نظر دارند.

پس از مطالعه و بررسی گفتگوهای مدیران عامل برترین شرکت های جهان، ۴ ویژگی یک کارمند تحول خواه اعلام شد؛ همکارانی که به دلیل برخورداری از این ویژگی ها در اکثر موارد به مسئولیت های مهمی دست یافته اند.

کارفرمایان شرکت های بزرگ، آنها را در یک کلمه توصیف می کنند: تحول آفرین

۱. پذیرش مسئولیت های سخت و چالش برانگیز

این افراد، ماموریت هایی را بر عهده می گیرند که دیگران از انجام آن طفره می روند و تمام تلاش خود را بدون عذر و بهانه در جهت کسب اهداف شرکت به کار می گیرند.

رابرت سانچز در سال ۲۰۱۳، مدیرعامل رایدر سیستم (Ryder System)؛ شرکت بین المللی مولتی میلیون دلاری در حوزه مدیریت زنجیره تامین و ترابری شد. ۳۰ سال از اولین روزی که وی کار خود را به عنوان یک کارمند ساده در این شرکت شروع کرد می گذرد.

وی موفقیت خود را مدیون اشتیاقش برای انجام و پذیرش پروژه های مختلف می داند، حتی اگر مهارت های جانبی جدیدی نیاز بود که او باید برای یادگیری آنها اقدام می کرد. این قدرت پذیرش مسئولیت پروژه های جدید که هر بار پس از پایان موفقیت آمیز وظایف قبلی به شیوه ای جدید بروز می یافت وجه تمایز سانچز با سایر همکارانش بود.

کارفرمایانی که خود از رده های پایین تر، آغاز به کار کرده اند و با پیمودن پله های ترقی بر کرسی مدیرعامل نشسته اند همکاران تحول آفرین را که با ایجاد قابلیت های جدید در محیط کار، به دنبال حل مساله یا ایجاد تحولی هستند بهترین مشاوران خود می دانند.

لوری دیکرسون (Lori Dickerson Fouche)؛ نیز در تایید چنین دیدگاهی می افزاید: هیچ گاه از پذیرش مسئولیت انجام و پاسخگویی پروژه های سخت فرار نکردم و همیشه برای انجام برنامه های جدید که سخت تر به نظر می رسیدند اعلام آمادگی می کردم.

دیکرسون؛ مدیرعامل سابق شرکت بیمه ای فایرمن (Fireman’s Insurance Company) و گروه بیمه ای پرودنشال بوده است که دوران کاری خود را با مسئولیت پذیری مثال زدنی و وفاداری به شرکت به پایان رساند.

۲. کنجکاوی با هدف درس گیری از تجارب دیگران

کارکنان تحول آفرین، از دیدگاه های مشتریان، سایر کارکنان و حتی افراد شاغل در صنایع دیگر، می آموزند و آن را به کار می بندند.

کنجکاوی برای یادگیری؛ از ویژگی های مهم همکاران تحول گرا است. کنکاش برای یادگیری؛ یکی از ویژگی های مثبت و ارزشمند همکاران از نگاه کارفرمایان است.

جان مَکِی؛ مدیرعامل شرکت هول فودز (WholeFoodsMarket) در تایید این خصیصه می گوید: اینگونه همکاران تلاش می کنند حتی از افراد، موقعیت ها و اتفاقات منتشر شده از صنایع غیرمرتبط نیز درس بگیرند و در محیط کار خود به کار بندند.

این شرکت زنجیره ای خرده فروشی که از شرکای انرژی سبز آژانس حفاطت از محیط زیست آمریکا است از سال ۲۰۱۷ با آمازون ادغام شده است.

بیل رادی (Bill Roedy) با توجه به تجربه خود در استفاده از آموزه های سایر صنایع و مشاغل غیرمرتبط در راه اندازی شبکه تلویزیونی ام تی وی (MTV) می گوید: همیشه فهرستی از تجارب و ارتباطات خود و همکارانم داشتم و دارم. حالا تیمی مستقل و کارآمد شده ایم که برای حضور بین المللی ام تی وی در کشورهای مختلف، پیشتاز است اما از دیگران، بسیار آموخته ایم. اینکه بدانید چه چیز اثرگذار بوده و چه چیزی شما را تحت تاثیر قرار داده در آینده بسیار به شما کمک خواهد کرد. همکاران کنجکاو از خود و دیگران درباره موضوعات اثرگذار پرس و جو می کنند و به دنبال آن هستند که آنچه را درک کرده اند در کار و مسیر خود به کار گیرند.

۳. مهارت گوش دادن فعال

تقریبا تمام مدیران عامل شرکت های بزرگ جهان اذعان دارند که مهارت گوش دادن فعالانه، مهارتی است که افراد کمتر به آن توجه می کنند.

مدیران عامل شرکت های بزرگ می گویند هیچ همکاری موفقی اتفاق نمی افتد مگر آنکه تمام کارکنان و اعضای تیم از مهارت گوش دادن فعال بهره مند باشند.

جو رابلز (Joe Robles)؛ مدیرعامل شرکت یو اِس اِی اِی (USAA) می گوید: یکی از بهترین ویژگی های هر فردی که خواهان تحول در محیط کار است، گوش دادن فعالانه است. شنیدن را همه بلدند، اما اگر گوش دادیم و درس گرفتیم، می توانیم بگوییم گامی در جهت موفقیت و پیشرفت برداشته ایم. یو اس ای ای (USAA)؛ شرکت خدمات مالی و سرمایه گذاری است که دفاتر فراوانی در کشورهای مختلف دارد .

همکارانی که از این خصیصه ذاتی برخوردارند یا آن را در خود پرورش داده اند، از نظر بسیاری از مدیران و هم تیمی ها سزاوار ترفیع های حرفه ای هستند.

۴. تلاش برای ارائه راه حل به جای بزرگنمایی مشکلات

همکاران تحول آفرین به جای آنکه فقط به نمایش و بزرگنمایی مشکلات بپردازند، راه حل ارائه می دهند.

بیش از ۱۰۰۰ کارفرمای شرکت کننده در مصاحبه های تلویزیونی شبکه سی ان بی سی، تجربه همکاری با چنین کارمندانی را به اشتراک گذاشتند.

کارمندانی که تلاش می کنند به جای بزرگنمایی مشکلات، راه حلی برای رفع آن ارائه دهند؛ خواه خودشان با آن مشکل روبرو شده باشند خواه از وجود دست انداز یا چالشی توسط سایر همکاران آگاه شده باشند.

همه بر این باوریم که یافتن مشکل یا گزارش آن، کار چندان دشواری نیست بلکه تفکر، بررسی همه جانبه و یافتن راه حل است که ارزش یافتن آن را چندین برابر می کند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
فیلم: محسن افشارچی استاندار با سواد و خوبی است
خبر قبلی
آسمان ابری همراه با بارش باران در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست