۶۵۰۰ واکسن از سهمیه مرحله اول در اختیار زنجان قرار گرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: امروز ۶هزار و ۵۰۰ واکسن از سهمیه مرحله اول در اختیار زنجان قرار گرفت.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛  محمدرضا صائینی با بیان این مطلب، اظهار کرد: توزیع واکسن آنفولانزا در ۳مرحله انجام می‌شود و بر اساس برنامه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرحله اول گروه‌های پر خطر این واکسن را دریافت می‌کنند.
وی افزود: افراد بالای ۶۵سال، افراد دارای بیماری‌های تنفسی، از قبیل آسم، بیمارانی که به هر نوعی سیستم ایمنی بدنشان تضعیف شده شامل بیماران کلیوی، پیوندی، بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار، سالمندان و کارکنان در خانه‌های سالمندان، کادر‌های پزشکی، بیماران روانی مزمن، معلولان جسمی وذهنی و روانی و آنمی‌ها، بیماران اچ آی وی، بیماران سرطانی، پیوندی و همه افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند جزو گروه‌های پُر خطر وجامعه هدف مرحله نخست هستند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان یادآور شد: دیابتی‌ها، بیماران نخاعی، سوء تغذیه، این‌ها گروه دوم هستند که پس از بیماران هدف اولیه تزریق واکسن آنها هم آغاز خواهد شد.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی زنجان، شهروندان زنجانی در مراکز جامع سلامت دارای پرونده الکترونیک سلامت بوده و بر این مبنا شمار گروه‌های هدف و بیماران زمینه‌ای نیز مشخص است که بر این مبنا تزریق واکسن طبق برنامه انجام خواهد شد.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نیروهای ارمنستان در آغ‌دره تسلیم شوند
خبر قبلی
گفت‌وگوی تلفنی ظریف و همتای آذربایجانی در پی درگیری‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست