1. اجتماعی
  2. حفظ و حراست از منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تبدیل شود

کد خبر: 4859

حفظ و حراست از منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تبدیل شود

حفظ و حراست از منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تبدیل شود

 

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر “باید حفظ و حراست از منابع طبیعی به فرهنگ عمومی تبدیل شود”، گفت: اقدامات فرهنگی برای حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، آیت الله علی خاتمی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه در حوزه حفظ و حراست از منابع طبیعی اقدام شایسته فرهنگی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به وضعیت کنونی منابع طبیعی در سطح کشور و استان زنجان،افزود: متاسفانه مصرف آب آشامیدنی در کشور استانداردهای بین المللی را رد کرده است و ضروریست تا اقدامات فرهنگی‌مان در استفاده از منابع طبیعی پررنگ تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دوازدهم محرم سال ۴۲ (۱۵ خرداد) نخستین اعتراض امام (ره) به سیاست‌های ننگین رژیم پهلوی که سبب تبعید ایشان به ترکیه شد، خاطرنشان کرد:  بعد از اعتراض ترکیه مبنی بر بیداری ملت این کشور به دلیل حضور امام (ره)، وی را به عراق تبعید کردند.

وی با اشاره به اینکه نقش خدا در جای جای تفکرات و اصول مبارزه امام با ظلم مشهود است، گفت: همین اعتقاد سبب شد تا انقلاب اسلامی در مقابل ظالمان جهان و رژیم پهلوی پیروز شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در نجف اشرف امام (ره) اصول و مبانی کلی حکومت اسلامی را در قالب ولایت فقیه به عنوان درس مطرح کرد و رسما تحرکات خود را آغاز کرد، افزود: این مسئله سبب شد تا همراهان شاه احساس خطر کرده و با حضور در منزل امام (ره) در نجف اشرف وی را از ادامه مسیر منصرف نمایند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه توسعه اقتصادی نباید منجر به تخریب محیط زیست شود، تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد کشور ما اقتصاد بیمار است و زمین به عنوان یک متاع مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد و تبدیل به مکانی برای انباشت ثروت می‌شود.
وی آب‌های زیرزمینی را جزو ذخائر استراتژیک دانست و افزود: در هیچ جای دنیا در حالت عادی از این ذخائر استفاده نمی‌شود چرا که دولت ها این منابع را به عنوان ذخیره روزهای حساس مورد استفاده قرار نمی‌دهند.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صورت‌های مالی مهرانه زنجان برای عموم شفاف است
خبر قبلی
سرنوشت دولت، نظام و ملت ایران به یکدیگر گره خورده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست