آماده سازی مردم برای ‌پدافند غیرعامل نیازمند فرهنگ سازی است

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری زنجان ضمن تبریک هفته پدافند غیر عامل گفت: مقاوم سازی افکار عمومی کار درازمدت فرهنگی است و در شرایط بحران و جنگ نرم، افکار مطلع، به عنوان سپر محافظ عمل کرده و ضربات فرهنگی را دفع می کنند.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ جواد اسدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: هدف ما‌ افزایش اطلاعات شهروندان نسبت به جنگ نرم و همچنین تفاوت این زمان با شرایط عادی است.
وی با تاکید بر جنبه‌های تخریبی در صورت توجیه اشتباه شهروندان گفت: در جنگ نرم شرایط از لحاظ فرهنگی، پرفشار و سخت بوده و روش‌ها مقابله با آن با زمان عادی تفاوت‌‌های زیادی دارد و این آمادگی‌ها باعث کاهش شوک مضاعف می‌شود.
دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ایجاد جنگ نرم میان مردم، باعث ایجاد حس ناامنی شده و انتظار می‌رود مردم برای حفاظت روانی خود، هشدارهای امنیتی را جدی بگیرند و خود را برای مقابله با جنگ روانی آماده کنند.
اسدی ادامه داد: جنگ نرم حالتی خزنده، فریبکارانه و غیر شفاف دارد و بسیاری از مردم عادی قادر به درک شرایط جنگ نرم نیستند اما افراد بصیر و مطلعین می توانند وقوع جنگ نرم را حتی قبل از وقوع پیش بینی کنند.
دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شهرداری زنجان در پایان با بیان اینکه پدافندغیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد افزود: این ستاد برنامه‌‌ریزی‌هایی را با هدف آگاه سازی شهروندان در نظر گرفته است که این برنامه ها‌ شامل اطلاع رسانی‌های محیطی، ارسال پیامک، برگزاری دوره آموزشی است و امیدواریم با تلاش همه جانبه فعالان این حوزه، شاهد رشدِ و آگاهی باشیم.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
آیا موج بعدی افزایش قیمت ها در راه است؟
خبر قبلی
محدوده میراثی پروژه سبزه‌میدان در شورای شهر زنجان بررسی می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست