1. اخبار استان
  2. تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره دهه فجر افتتاح می شود

کد خبر: 7572

تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره دهه فجر افتتاح می شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت:تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش “همدلی‌‌زنجان” و به نقل از شرکت آب و فاضلاب شهری استان، علیرضا جزء قاسمی گفت: این شرکت در تلاش است تصفیه‌خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره را به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ آب‌رسانی در استان زنجان که در حال حاضر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است را در صورت مساعد بودن آب‌وهوا در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری رساند.

وی اظهار کرد: برای اجرای طرح آب‌رسانی به شهرهای ابهر و خرمدره بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب‌شده است که تاکنون از این میزان ۵۸درصد محقق شده  و این پروژه شامل بخش‌هایی همچون؛ مطالعات، احداث تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و جمع‌آوری چاه‌ها و احداث مخازن می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در این طرح ۱۲ میلیون مترمکعب آب شرب برای شهرهای ابهر و خرمدره از سد کینه و رس تأمین و تصفیه خواهد شد که با اجرای این طرح اتکای تأمین منابع آب این دو شهر از محل منابع زیرزمینی کاهش خواهد یافت.

جزء قاسمی عنوان کرد: با توجه به مشکلات تأمین آب شرب شهرهای مذکور و افت بالای سطح آب‌های زیرزمینی در این منطقه، رفع این مشکل در اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت و کار احداث تصفیه‌خانه آب این شهرها در مساحتی به وسعت بیش از ۹ هکتار آغاز شد.

وی افزود:این طرح شامل احداث تصفیه‌خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره با ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه، خطوط انتقال و جمع‌آوری آب به طول بیش از ۵۸کیلومتر و احداث ۵ باب مخزن به حجم ۲۳ هزار مترمکعب می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان افزود: با بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به شهرهای ابهر و خرمدره نزدیک به ۶۰ هزار مشترک در این شهرها با جمعیتی بالغ‌بر۲۱۹ هزار نفر از نعمت آب سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند خواهند شد و باپیش‌بینی انجام پذیرفته، در افق چشم‌انداز ۱۴۱۵ این طرح، جمعیت تحت پوشش تصفیه‌خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره به ۲۴۱ هزار نفر افزایش می‌یابد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مصرف قلیان بین زنان زنجانی رشد تصاعدی دارد
خبر قبلی
اثر مصرف کافئین یا مواد اسیدی بر جذب کراتین برای بدن
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست