1. اخبار استان
  2. تمامی استان‌های کشور درگیر قاچاق چوب هستند

کد خبر: 11049

تمامی استان‌های کشور درگیر قاچاق چوب هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور با بیان اینکه تمامی استان‌های کشور درگیر قاچاق چوب هستند، گفت: قاچاق چوب طی سال جاری نسبت به سال گذشته در کشور افزایش داشته است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”، خلیل آقایی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در محل محل پروژه آبخیزداری قره چریان، اظهار کرد: دغدغه قاچاق چوب در استان‌های شمالی کشور بیشتر احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  علت بیش از ۹۵ درصد حریق جنگل‌ها و مراتع، عوامل انسانی است، افزود: در نیمه دوم سال نگرانی‌هایی برای جنگل‌های شمال کشور وجود دارد و تمهیداتی اندیشیده شده و امیدواریم شرایط بدی نسبت به آتش‌سوزی در جنگل نداشته باشیم. دلیل اصلی قاچاق چوب، این است که طرح تحول چوب در سطح کشور اجرا شده و وصنایع وابسته، کمتر چوب از خارج از کشور وارد می‌کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور  با بیان اینکه طرح ممنوعیت واگذاری مراتع درجه یک و طرح‌های مرتع‌داری اجرایی شده است، یادآور شد: در سال گذشته ۸۵۰ هزار هکتار کار آبخیزداری انجام شده و متوسط تغذیه ۵۰۰ مترمکعب است که نشان از۴۰۰ میلیون مترمکعب آب تغذیه شده به سفره‌های زیزمینی است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی سازمان جنگل‌ها و مراتع، احیا و حفاظت است، اصلاح و بهره‌برداری در جایگاه‌های بعدی قرار دارد، ادامه داد: در زمینه حفاظت امسال طرح بومی‌سازی زاگرس برای ۱۱ استان به مساحت ۶ میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس تعریف شده است.

آقایی با اشاره به اینکه در جنگل‌های هیرکانی طرح مبارزه با آفت شمشاد در حال اجرا است، افزود:  طرح حفاظت از ۲ میلیون هکتار جنگل‌های هیرکانی به مزایده گذاشته شده و نقطه‌ای خارج از حفاظت نیست.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
برداشت بیش از ۴۵ هزار تن زیتون از باغات بارده شهرستان طارم آغاز شد
خبر قبلی
ضرورت اخذ تضمین ۶۰ ماهه از پیمانکاران آسفالت در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست