1. اخبار شهرستان
  2. ثبت بیش از ۸ هزار تماس در سامانه ۱۳۷ شهرداری زنجان

کد خبر: 5976

ثبت بیش از ۸ هزار تماس در سامانه ۱۳۷ شهرداری زنجان

ثبت بیش از ۸ هزار تماس در سامانه ۱۳۷ شهرداری زنجان

 

 

مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری زنجان با بیان این که ۸ هزار و ۲۶۸ تماس در شش ماهه اول سال جاری در این سامانه ثبت شده است، گفت: پیگیری و درخواست لکه‌گیری آسفالت با ۲ هزار و ۸۱ تماس، مشکلات مربوط به پارک‌ها و فضاهای سبز و تفریحی با یک هزار و ۲۹۵ تماس و شست‌وشوی اَنهار و سایر نیز با یک هزار و ۱۷۷ تماس در رتبه‌های اول تا سوم قرار داشته و سایر حوزه‌ها از جمله نظافت، عمرانی، تعمیرات شَوارع و پیاده‌روسازی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
محمد مرادی در گفت‌و‌گو با  “همدلی‌زنجان”؛ با اشاره به این که موارد فوری و ضروری در اولویت سامانه قرار دارند، اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار تماس با سامانه، صورت گرفته که بیشتر آن‌ها نیاز به راهنمایی داشته و مربوط به سایر دستگاه‌ها بوده که راهنمایی لازم انجام شده و ۸ هزار و ۲۶۸ تماس که نیازمند پیگیری بوده در سامانه به ثبت رسیده است که ۳ هزار و ۱۲۱ تماس از منطقه یک، دو هزار و ۲۱۶ تماس از منطقه ۲ و دو هزار و ۹۳۱ تماس از منطقه ۳ در سامانه، ثبت شده و مشکلات مطروحه از طریق سیستم نرم‌افزاری به مناطق و سازمان‌های ذی‌ربط اعلام می‌شود.
وی افزود: بیش از ۵۰ درصد تماس‌های ثبت‌شده در سیستم، پیگیری و به سرانجام رسیده و سایر موارد و درخواست‌ها مانند احداث پارک یا آسفالت کلیِ محلات، نیازمند زمان بوده که در اولویت سامانه قرار ندارند.
مرادی با اشاره به این که روزانه، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تماس با سامانه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در بین این تماس‌ها علاوه بر بیان مشکلات و معضلات موجود، مواردی مانند پیگیری، درخواست راهنمایی و تقدیر و تشکر از اقدامات صورت‌گرفته وجود دارد. البته به‌طور میانگین، روزانه ۸۰ تماس برای اولین بار به ثبت رسیده و مابقی برای پیگیری مجدد مشکلات است. ضمن این که سامانه، کد رهگیری در اختیار شهروندان قرار می‌دهد که از این طریق، پیگیری مشکلات در تماس‌های بعدی با سهولت انجام می‌شود. همچنین امکان بیان مشکلات از طریق سایت شهرداری زنجان نیز وجود دارد.
مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری زنجان با اشاره به این که موضوعات مورد پیگیری تماس‌ها در فصول مختلف سال، متنوع است، اظهار کرد: بیشتر تماس‌ها در فصل زمستان مربوط به برف‌روبی و نمک‌پاشی بوده و لکه‌گیری آسفالت معابر نیز عموما در پایان سال و اوایل سال بعد درخواست می‌شود. همچنین در فصول گرم، مشکلات مربوط به پارک‌ها، فضاهای سبز و تفریحی و رفاهی مطرح شده و تماس‌های اوایل پاییز که همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌هاست به حوزه ترافیک شهری مربوط می‌شود.
مرادی با بیان این که سامانه در تلاش است تا به یک مرکز واحد، تبدیل شود، گفت: در این صورت می‌توان مسائل و مشکلات شهرهای دیگر و همین‌طور ساید دستگاه‌ها مانند آب، برق، گاز و مخابرات را هم پوشش داده و از طریق سامانه به سازمان‌های مربوطه اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان این که این سامانه هم‌اکنون صرفا مسائل مجموعه مدیریت شهری را در بر می‌گیرد، افزود: در صورت راه‌اندازی سیستم جدید، قابلیت ارسال پیام‌ها به ۱۱۰ و ۱۲۵ را نیز خواد داشت که سیستم جدید در حال شکل‌گیری بوده و طراحی شده که در صورت تامین اعتبار در آینده‌ای نزدیک، قابل بارگذاری می‌شود.
مرادی ضمن درخواست از تمام شهروندان جهت تماس با سامانه و بیان مشکلات، خاطرنشان کرد: سامانه ۱۳۷ بسیاری از مراجعات شهروندان به شهرداری را کم کرده و پیگیری آن‌ها را سهولت بخشیده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
استان زنجان رتبه دوم کشوری را در سرانه مطالعه دارد
خبر قبلی
تغییرات در بدنه مدیریتی شهرداری زنجان کلید خورد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست