1. اجتماعی
  2. جمشید عطایی، پیشکسوت مطبوعات زنجان در گذشت

کد خبر: 13116

جمشید عطایی، پیشکسوت مطبوعات زنجان در گذشت

جمشید عطایی پیشکسوت مطبوعات زنجان امروز صبح یکشنبه ۲۹ دی ماه درگذشت.

پیر مطبوعات زنجان که بیش از هفتاد سال عمر  خود را در راه آگاهی و دانایی مردمان ایران زمین صرف کرد از سال ۱۳۶۳ و با روزنامه اطلاعات کار خود را در زنجان آغاز کرد.

وی که متولد سوم مهرماه ۱۳۱۳ ارومیه و بزرگ شده تهران بود در دوران جوانی و به دلیل علاقه زیادی که به نوشتن داشته به سمت کار در روزنامه می رود. وی از سال ۱۳۲۷ به استخدام روزنامه اطلاعات درآمده و این آغاز هفتاد سال کار در عرصه روزنامه و مطبوعات کشور است.

او بعد از بازنشستگی در عرصه نوشتن در سرپرستی روزنامه اطلاعات را در استان های زنجان، گیلان، مازندران و کرمانشاه عهده دارمی شود. او بعد از سالها بعد ها که برای همیشه در زنجان مستقر می شود به ترتیب نمایندگی روزنامه های ایران، جام جم، همشهری را نیز عهده دار می شود به طوری که می شود گفت دفتر روزنامه وی در سبزه میدان که بعدها به کوچه سید برهان انتقال یافت مرکز توزیع اکثر روزنامه ها در زنجان بود و تمام قدیمی های روزنامه و جوانتر ها نیز کار خود را در عرصه روزنامه نگاری از دفتر وی شروع کردند.

جمشید خان عطایی در تمام مدت عمر خود که تقریبا همه عمر مفید خود را در دفاتر روزنامه صرف کرد همواره راستی و درستی را پیشه کار خود ساخته بود. لزوم توجه به راستی و درستی اخبار و آگاهی درست مردم و توجه آنان به مطالعه همواره توصیه او به تمام کسانی بود که در این کار وارد شدند.

هر چند بیشتر ما او را نمی شناسیم اما وجود پیر مطبوعات زنجان که تا آخرین ساعات عمر خود و در حالی که هر روز ساعت ۵ صبح و با نظم و ترتیب که مشخصه زندگی او بود بر سر کار خود حاضر می شد اما امروز سحر خیزان زنجانی او را ندیدند برای آنکه او خسته از سالها کار و تلاش سحرگاه امروز برای همیشه با شهر زنجان خداحافظی کرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اوقات شرعی زنجان
خبر قبلی
افزایش ۵۵ درصدی ورودی گردشگران خارجی به مراکز اقامتی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست