1. اجتماعی
  2. حضور ۷۰ هزار گردشگر در بقاع متبرکه زنجان

کد خبر: 9100

حضور ۷۰ هزار گردشگر در بقاع متبرکه زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه زنجان خبر داد و گفت: در قالب این طرح ۷۰ هزار گردشگر در بقاع متبرکه زنجان حضور یافتند.

به گزارش“همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان زنجان؛ حجت الاسلام جعفر جنتی اظهار کرد: اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان زنجان، چند روز قبل از تحویل سال نو آغاز شده و تا ۱۵ فروردین یعنی پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در اجرای طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه شاخص استان زنجان میزبان زنجانی‌ها و گردشگران و زائران مذهبی بودند، تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح برنامه‌های متعددی شامل تحویل سال نو، برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه پاسخگویی به احکام شرعی و … اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه هر سال استقبال بسیاری از غرفه‌های جانبی اوقاف از جمله غرفه کودکان، ارائه دستاوردهای موقوفات، همه واقف باشیم و … در طرح نوروزی وجود دارد، افزود: امسال نیز شاهد حضور پرشور مردم در غرفه‌های دایر شده از محل خیمه‌های معرفت بودیم.

جنتی با بیان اینکه امسال به دلیل وقوع سیل و احتمال در راه ماندن مسافران، بقاع متبرکه و مساجد شاخص برای اسکان مسافران آماده‌سازی شده بود، اضافه کرد: تعدادی از هموطنان هم در بقاع متبرکه و مساجد اسکان داده شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از آماده‌سازی بقاع متبرکه برای روز طبیعت خبر داد و بیان کرد: امسال در ۷۰ بقعه متبرکه به مردم استان زنجان و مسافران در روز طبیعت خدمت‌رسانی شد.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران اجرایی شد، تصریح کرد: ایجاد رضایت‌مندی در زائران و معرفی بقاع متبرکه برای جذب گردشگر نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح بود.

جنتی با اشاره به حضور ۷۰ هزار گردشگر و زائر مذهبی در بقاع متبرکه استان زنجان بیان کرد: این آمار از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون به ثبت رسیده است و البته حضور مسافران و گردشگران همچنان ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در حسینیه اعظم زنجان نیز به عنوان یک مکان شاخص برنامه‌های متعددی اجرا شد، تصریح کرد: حضور و استقبال گردشگران از حضور در این مکان نیز قابل توجه بود.

وی همچنین به برنامه‌های آتی اوقاف برای ترویج سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ وقف دسته‌جمعی از اهداف اوقاف است که در این زمینه موفق عمل شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی با ۸ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای استان زنجان
خبر قبلی
کمک ۵۰۰ میلیون ریالی بهزیستی زنجان به سیل زدگان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست