1. اجتماعی
  2. خیرین خدابنده حامی ساخت مرکز سالمندان بهزیستی هستند

کد خبر: 5284

خیرین خدابنده حامی ساخت مرکز سالمندان بهزیستی هستند

خیرین خدابنده حامی ساخت مرکز سالمندان بهزیستی هستند

 

 

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: خیرین و مردم نیک اندیش خدابنده حامی ساخت مرکزنگهداری  سالمندان  و کم توانان ذهنی بهزیستی هستند و با حضور در جشن گلریزان ساخت این مرکز را تسریع بخشیدند

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، محمد محمدی در مراسم جشن گلریزان شهرستان خدابنده، اظهار کرد: گلریزان تجلی خیر جمعی است و فرهنگ خیرخواهی و دستگیری را می توان از کودکی در فرد نهادینه نمود .

وی  با اشاره به جشن گلریزان که در راستای ساخت و تکمیل مرکز سالمندان و کودکان عقب مانده ذهنی این شهرستان برگزار گردیده اظهار نمود: شهرستان خدابنده فاقد مرکز نگهداری سالمندان است و در صورت نیاز سالمندان این شهرستان به زنجان و خرمدره ارجاع داده می شوند

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از جمعیت کل استان زنجان را معلولان و خانواده های تحت پوشش تشکیل داده اند خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۴ هزارو ۸۱۳ خانوار زنجانی تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند .

محمدی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱ هزار و ۲۰۰ معلول در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند یادآور شد:  پرداخت یارانه از سوی بهزیستی تنها تامین کننده مخارج این مراکز است و مشارکت های مردمی  و حضور فعال مردم در این مراکز می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع نماید

وی در ادامه ، پیشگیری از معلولیت ها  را از مهمترین مباحث مورد تاکید سازمان بهزیستی بیان کرد و افزود:پیشگیری ساده ترین راه و در عین حال یک دور اندیشی است که از تحمیل هزینه های فراوان در آینده جلوگیری می شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه اختلالات ژنتیکی شایع ترین عوامل معلولیت ها به شمار می آید تصریح نمود: زوجین با مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج  و بارداری و انجام مشاوره های لازم می توانند از بروز و تولد  فرزند معلول خود پیشگیری نمایند.

وی با بیان اینکه این نهاد حمایتی به تنهائی قادر به تامین هزینه های معلولین و خانواده های آنان نمی باشد تاکید نمود: نقش خیرین در این زمینه راه گشای مشکلات پیش روی بهزیستی می باشد.

وی  با اشاره به هزینه های سنگین و بالای درمانی معلولان گفت: بهزیستی برای بالا بردن کیفیت زندگی معلولان و افراد بی سرپرست تلاش می کند تا از این طریق اهداف خود را تحقق بخشد.

گفتنی است: در حاشیه این مراسم نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های معلولین این شهرستان در معرض دید خیرین و مسئولین قرار گرفت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نگاهی به مصوبات شورای اسلامی شهر زنجان در ۳ ماهه ۹۷
خبر قبلی
جمع آوری ۵۵ انشعاب غیرمجاز در سطح روستاهای استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست