1. اخبار استان
  2. رئیس جمهور آمد و رفت؛ شهردار زنجان نیامد!

کد خبر: 23967

رئیس جمهور آمد و رفت؛ شهردار زنجان نیامد!

سفر استانی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به استان زنجان بعد از چندبار تعویق محقق شد و رئیس جمهور به همراه برخی از وزرا و مدیران وزارتی به زنجان آمدند و رفتند. وزیر کشور هم که حکم شهردار منتخب زنجان را امضا نکرده در بین وزرا بود. اما کسی سراغش نرفت تا بگوید تکلیف شهردار زنجان چه شد!؟

به گزارش همدلی‌زنجان؛  این روزها زنجان منتظر اعلام نظر شورای حل اختلاف کشور است. شورایی که گفته می شود جلسه تشکیل نداده و به گفته رئیس شورای شهر زنجان؛ نماینده حقوقی رئیس جمهور برای تشکیل جلسه حضور نداشته است.

حال هیئت دولت به زنجان آمد و رفت، مهلت ۱۵ روزه قانونی هم تمام شد اما هنوز شهر زنجان بلاتکلیف است! شنیده شده در روز حضور رئیس جمهور یکی از افراد نزدیک به شورا که برای یک پست سیاسی هم پیشنهاد شده! با وزیر صحبت کرده است! قبلا هم شنیده ها حاکی از رایزنی قوی موافقان برای جلب نظر وزیر کشور برای امضای حکم شهردار منتخب بود! با تمام این تفاسیر عباس راشاد، شهردار منتخب ۵ عضو شورا هنوز حکمش را نگرفته است!

شهر زنجان وارد فصل سرما شده و کم کم زمان تدوین بودجه سال آتی شهرداری فرا می رسد. شورا با سرپرست وارد تدوین لایحه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شده! و برخی مطالبات ساده از طرف هیچ مدیری در شهرداری زنجان پاسخ داده نمی شود.

مصداق آن اشاره چندین باره به وضعیت برخی از چراغ های راهنمایی و رانندگی در شهر زنجان بود. که این موضوع به سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان نیز منتقل شد و وی قول مساعد داد تا پیگیری کند. نه سرپرست شهرداری و نه مدیر مربوطه در این حوزه پاسخگوی سوال همدلی زنجان نشدند!

زمان بندی چراغ راهنمایی یک تقاطع کار پیچیده ای نیست اما ظاهرا کسی انگیزه و حالی برای کار کردن در شهرداری ندارد. اوضاع در شهرداری زنجان بی سامان است و پنج عضو اکثریت شورا شرایط را عادی توصیف می کنند و معتقدند تمامی پروژه های مهم در شرایط خوبی قرار دارند و سرپرست تمام اختیارات شهردار را دارد و با قدرت در حال فعالیت است.

در خصوص تایید یا عدم تایید صلاحیت شهردار منتخب توسط شورای حل اختلاف دو گمانه زنی مطرح است. نخست اینکه با پیگیری و لابی موافقان موافقت شورا گرفته شده و یا می شود و دوم اینکه شورا نظر وزارت کشور را تایید کرده و به عباس راشاد تاییده نداده است. با جو فعلی هیچ قضاوتی نمی توان کرد اما آنچه معقول است اینکه وزارت کشور بدون دلیل صلاحیت فردی را رد نمی کند.

وقتی وزارت کشور در دو بند جداگانه و بند نخست صراحتا “عدم تایید صلاحیت” را مکتوب ابلاغ کرده است! قطعا دلایل و مستنداتی برای این اقدام وجود داشته است. این مستندات چیزی جزء گزارش نهادهای نظارتی در استان زنجان نمی تواند باشد!

با این حال فارغ از اینکه چه کسی شهردار زنجان شود، مدیریت شهر در زنجان در یک بلاتکلیفی تاریخی قرار دارد اما منتخبان مردم به آن معتقد نیستند. چون آن ها صرفا به یک نفر اعتقاد دارند که وزیر کشور به آن معتقد نیست!

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مجید زارع پور شهردار ابهر شد
خبر قبلی
۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه حمل و نقل در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست