1. اجتماعی
  2. زنجان، قابلیت تبدیل شدن به استان فنّاور را دارد

کد خبر: 5175

زنجان، قابلیت تبدیل شدن به استان فنّاور را دارد

زنجان، قابلیت تبدیل شدن به استان فنّاور را دارد

 

 

 

 

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول ‌های بنیادیِ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه زنجان، قابلیت تبدیل شدن به استان فنّاور را داشته و جزء استان‌ هایی است که زمان جهش آن در علوم جدید به ویژه سلول‌ درمانی فرا رسیده است، گفت: باید با کمک تمام دستگاه‌ ها، نهادها و سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی، فضای دانشگاه های استان به سمت پژوهش در حوزه سلول‌ های بنیادی، سوق داده شود.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ امیرعلی حمیدیه در جلسه شورای سلول ‌های بنیادی استان، با اشاره به اینکه سلول ‌های بنیادی در پزشکی به مثابه علم هسته‌ای در صنعت است، اظهار کرد: علم پزشکی در لبه ‌ای قرار گرفته که طی سال ‌های آتی، سلول‌ های بنیادی و سلول‌ درمان، سهم عظیمی از بازارهای بین ‌المللی را به خود اختصاص خواهد داد که سلول ‌های بنیادی، یکی از مواردی است که می‌ تواند در آینده به عنوان برند بین ‌المللی، مطرح شود.
وی با بیان اینکه زنجان، مهد خیرین است، اما خیریه‌ ها نیازمند مدیریت هستند، افزود: طی سال ‌های اخیر، فضاهای فیزیکی به شدت توسعه یافته‌ اند، در حالی که با مجازی شدن علوم، بسیاری از این فضاها به تعطیلی کشیده می شوند؛ به طوری که این ساخت‌ و سازها سبب می ‌شود که منابع قابل توجهی در آینده از دست برود.
حمیدیه با بیان اینکه باید برنامه ریزی هایی به منظور تشکیل خیرین فنّاور صورت گیرد، ادامه داد: باید پذیرفت که دوران مدرسه ‌سازی به اتمام رسیده و هم اکنون، دوره ساختن پژوهشگاه بیماران خاص از سوی خیرین است. لذا باید ضمن تلاش برای ایجاد زیرساخت ‌ها و با اِعمال تغییرات در نگاه جامعه، از ظرفیت خیرین استان در حوزه فناوری پزشکی، بهره برده شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه‌ ها باید بتوانند علاوه بر تربیت دانشجویان، شغل نیز ایجاد کرده و به تولید محصولات کمک کنند، خاطر نشان کرد: با وجود گذراندن دوره‌ های برخی علوم و فناوری ‌ها مانند خودروسازی و هواپیماسازی در دانشگاه ‌ها، متاسفانه هنوز این توانایی در کشور وجود ندارد، لذا باید به سراغ علوم و فناوری ‌های جدید مانند سلول ‌درمانی رفت تا از این طریق به اقتصاد کشور کمک شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهرک تخصصی روی تا ۵ کیلومتر آلودگی دارد
خبر قبلی
مدیران استان نباید مردم را در راهرو ادارات معطل نگه دارند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست